Перетинаючи темряву. У Києві презентували альбом рідкісної музики українських композиторів
Нещодавно в Києві відбулася презентація нового диска української музики для саксофона та фортепіано «Перетинаючи темряву». >>
Музику «оркестрантів» можна назвати телевізійною. Визначення їхньої творчості — візуальний артрок — передбачає, що «Оркестр Че» не лише слухають, а й дивляться. Попри будьякі порівняння з візуальним російським «АукцЫоном», «Оркестр Че» продовжує дивувати своєю ориґінальністю і такою впізнаваною харківською настроєвістю.
Пісні для другого альбому «Оркестру Че» були готові ще два роки тому. Саме тоді в Росії невеличким накладом з’явився перший альбом «ОЧе» «Золотой миллениум». Це той поодинокий випадок, коли музичне піратство є корисним: оркестрівські «Слезы Усамы Ламбадена», «Икар», «Маленький Фюрер», «Да, я Чикатило» поширювалися самвидавно й інтернетно.
І доки київські видавці з підозрою вивчали харків’ян, другу платівку взялася видавати дніпропетровська мистецька аґенція «АртВертеп». Автор пісень і гітарист «Оркестру Че» Олег Каданов вважає, що в назві альбому закладене певне протиріччя. «Ейфорія підсумовує стан «рожевих окулярів», — розповів «УМ» Каданов, — коли ти на щось дивишся, воно тобі подобається, але ти ще не спроможний оцінювати. Починається новий період життя, творчості: стаєш цинічнішим, якісь ідеали померли, цінності змінилися. Для мене це хепіенд: я зараз об’єктивніше дивлюся на речі навколо».
Новий альбом «Оркестру Че» видається важчим за попередній. Якщо раніше акустичне звучання їхніх пісень дозволяло зважати в першу чергу на тексти (а звучали скрипка й альт), то тепер басгітара і барабани виводять слова на другий план. Олег Каданов пояснює, що це робилося свідомо: «Перший альбом був більше русроковий, ближчий до слов’янської ментальності, хоча там чимало стилів намішано. Нова платівка музично (це моє суб’єктивне враження) більше європейська. Я зараз занурився у британську музику: слухаю «Radiohead» і Тома Йорка. Розраховую на те, що людей зацікавить музика, а потім вони куплять диск і вслухаються у слова».
Тематично новий «Оркестр Че» теж інакший. Якщо порівнювати героїв двох альбомів «Оркестру Че», то у першому превалювали Че Гевара й Чикатило, у другому ж їм на зміну прийшли Маяковський із Маркесом.
«У нашій групі — жодного харків’янина, — зізнається Олег Каданов. — У Харкові немає шаленого ритму, неприязні до чужих, яка є у Пітері й Москві. Немає тут і того вічного свята, отого бажання усе відкласти на завтра, яке витає у моєму рідному Франківську».
Попри те, що на всіх форумах і чатах, де обговорюють музику «Оркестру Че», звучать запитальні голоси пітерців і московців, коли ж «ОЧе» знову приїдуть у Росію, харків’яни за місяць розпочнуть тур містами Західної України.
Нещодавно в Києві відбулася презентація нового диска української музики для саксофона та фортепіано «Перетинаючи темряву». >>
Відомо, що, аби врятуватися від сталінських репресій, Павло Тичина написав вірш «Партія веде». >>
«Моя найстрашніша книжка», — сказала в інтерв’ю для «Суспільного» Марія Матіос про свій новий роман «Жінці можна довіряти» (К.: А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА, 2025). >>
У Київській опері відбулася прем’єра нового балету «Жізель». >>
Перша леді України Олена Зеленська взяла участь у підписанні меморандуму про впровадження українського аудіогіда в Музеї історії та культури Середньовіччя Клюні (Париж) та декларації щодо запровадження україномовних аудіогідів іще в 14 музеях, які входять до Paris Musées. >>
Знайдену у вересні в паризькому особняку картину фламандського живописця Пітера Пауля Рубенса «Христос на хресті», продали на аукціоні у Версалі за €2,3 мільйона. >>