Американська академія звукозапису цього тижня започаткувала довготривалу кампанію з відзначення 50-річчя найавторитетніших американських музичних нагород «Греммі», повідомив 12 листопада фаховий часопис американської музичної індустрії «Біллборд». Головним проектом цієї кампанії буде випуск семи жанрових альбомів–збірок із кращим музичним матеріалом, який у різні роки був відзначений нагородами «Греммі». Випуск цієї серії академія здійснюватиме у партнерській співпраці з фонографічною фірмою Shout! Factory, найбільшим власником та видавцем архівного музичного матеріалу. Проект називається Ultimate Grammy Collections («Остаточна колекція «Греммі»). 27 листопада на полицях музичних магазинів з’являться два перші з них: Contemporary R&B («Сучасний ритм–енд–блюз») та Contemporary Pop («Сучасна поп–музика»).
Додатковим стимулом для меломанів має стати двогодинний документальний фільм про історію музичних нагород «Греммі», який демонструватиме американська телемережа Сі–Бі–Ес 30 листопада. Інші п’ять альбомів–збірок — Contemporary Rock («Сучасний рок»), Contemporary Country («Сучасна музика кантрі»), Classic Country («Класична музика кантрі»), Classic R&B («Класичний ритм–енд–блюз) та Classic Pop («Класична поп–музика») — надійдуть у продаж 8 січня, тобто за місяць до проведення ювілейної 50–ї церемонії «Греммі».
Американська академія звукозапису також видасть до ювілейної дати книгу «І «Греммі» отримує...», яку написав журналіст Девід Уайлд, відомий широкому читацькому загалу завдяки публікаціям у популярному американському музичному двотижневику «Роллінг Стоун». Книгу випускає видавництво «Бордерс» і розповсюджуватиме її тільки через мережу своїх магазинів. Також у мережі цих магазинів ексклюзивно продаватимуть два альбоми–збірки «Класична поп–музика» та «Класичний ритм–енд–блюз», видані спільно з фірмою Shout! Factory, але з ішими треками, ніж на платівках серії з семи альбомів.
Нагадаємо, що нагороди «Греммі» (це зменшувальна назва від слова «Грамофон», яке використовували в перші роки) щороку присуджуються та вручаються Американською академією звукозапису. У США існують ще дві авторитетні музичні відзнаки: Американські музичні нагороди та Музичні нагороди часопису «Біллборд». Але «Греммі» вважається найпрестижнішою і позиціонує себе як «Оскар» у музиці. На цей час президентом Академії звукозапису є Ніл Портноу. Церемонія традиційно проводиться в лютому, а список номінантів на перемогу у кожній з майже ста категорій подається за два місяці до нагородження. Цьогорічних номінантів на «Греммі» назвуть 6 грудня, а церемонія вручення грамофонів відбудеться 10 лютого 2008 року. Її традиційно проводять у спортивно–концертній залі «Стейпл–Центр» у Лос–Анджелесі. Право прямої трансляції («живі» трансляції ведуться з 1971 року) церемонії на США та світ належить телемережі Сі–Бі–Ес.
Цікаво, що хоч церемонія вручення «Греммі» є найрозкішнішою і найзірковішою музичною тусовкою світу, вона є платною, навіть для тих виконавців, які... номіновані на нагороди. Вхідні квитки до «Стейпл–Центру» номінантам традиційно оплачують їхні видавничі компанії. Більше того, вечірку оплачують також і... члени Американської академії звукозапису, які, власне, і визначають переможців. Щоправда, ціна квитка для «академіків» є пільговою — «лише» 750 доларів. А для решти зірок і простих смертних, хто може дозволити собі таку розкіш, — 2500 доларів. За задоволення потрапити на офіційну вечірку з лауреатами, яка відбувається після закінчення церемонії, потрібно заплатити додаткові 250 доларів. Втім кожен учасник вечірки отримує на вході подарунковий набір із різним непотрібом (від парфумів до компакт–дисків). Наприклад, на минулорічній вечірці видавали пакети з косметичкою для догляду за волоссям.