Інший погляд: про воєнний альбом Андрія Котлярчука «Звільнена Київщина»
Попередній воєнний альбом Андрія Котлярчука «Добровольці. >>
— Для України сьогодні дуже важливі не тільки фестивальні перемоги, потрібно зробити справжній, багатомільйонний блокбастер, який би, як паровоз, потягнув потяг української кіноіндустрії і який допоможе знімати арт–хаузне кіно таким режисерам, як Кіра Муратова, Юрій Іллєнко та інші. Сьогодні треба зробити великий комерційний фільм, щоб наш глядач повірив у потенціал українського кіно.
— Як ви вважаєте, казахський «блокбастерний» шлях підходить для нас? Я маю на увазі — державна підтримка таких історичних фільмів, як «Кочівник» і «Чингісхан».
— Це гарний шлях, але це теж велика копродукція. В перші роки після перебудови і незалежності України ми трохи переїли історичних фільмів, а насправді в багатьох країнах блокбастери роблять саме на історичному тлі. Таким буде у нас фільм–закриття — світова прем’єра великого російського блокбастера «1612», ми хотіли показати нашій індустрії, що потребуємо таких фільмів. Це не має бути ілюстрація до історії, це має бути фільм із великим коханням, мелодраматичною історією, з історичними боями, щось на зразок «Вогнем і мечем». Наприклад, чудова тема — королева Франції Анна Ярославна. Але зрозуміло: щоб зробити такий блокбастер якісним, треба не менше 20 мільйонів доларів. На мою думку, такий фільм має постати в копродукції України, Франції, Росії, Німеччини, Швеції, Норвегії, бо родина Ярослава Мудрого пустила своє коріння в найбільші країни Європи.
— Ви говорите про це теоретично, чи маєте на увазі конкретний проект?
— Я знаю, що вже є п ’ ять сценаріїв — три французьких і два українських, і ще сьогодні ця ідея вирує. Думаю, це гарна ідея.
— Ви були минулого року на кіноринку в Каннах і бачили європейський попит, як ви гадаєте, яке українське кіно може бути затребуваним у світі — національно ідентифіковане чи універсальне, глобалістичне, космополітичне?
— Мова кіно універсальна, але ми будемо цікаві світові універсальністю тільки тоді, коли вона буде з нашими національними ознаками. Якщо це буде калька з американського чи російського бойовика, чи з польського історичного фільму, чи з французької комедії, успіху не буде. Тема має бути універсальною, але, безумовно, на національному грунті.
— Хто може бути режисером такого блокбастеру?
— Важко говорити. Це може бути й вітчизняний режисер, але ви знаєте, що наші вітчизняні режисери працюють за кордоном — і в Росії, і в США, і їх треба повертати. Я завжди критикував нашу кіношколу, і на мене ображалися, але сьогодні я можу поздоровити наш кіноінститут із тим доробком, який у них є за минулий рік. Це дуже суттєво. Бо кожен будинок починається з фундаменту, а фундамент — це кіношкола. Не виключено, що такий фільм міг би зняти талановитий молодий режисер…
Попередній воєнний альбом Андрія Котлярчука «Добровольці. >>
У місті Парк-Сіті американського штату Юта в день відкриття кінофестивалю Sundance 23 січня відбудеться світова прем’єра другого повнометражного фільму українського режисера Мстислава Чернова «2000 метрів до Андріївки». >>
До основної конкурсної програми 75-го Берлінського міжнародного кінофестивалю вперше за 25 років відібрали стрічку української режисерки: цьогоріч - це фільм Катерини Горностай "Стрічка часу". >>
Створену Кременецько-Почаївским державним історико-архітектурним заповідником за дорученням Міністерства культури та стратегічних комунікацій інвентаризаційну комісію - не допустили до роботи представники Свято-Успенської Почаївської лаври. >>
Список із 25 об’єктів світу, що потребують збереження оприлюднив Всесвітній фонд пам’яток (World Monuments Fund, WMF). Серед об'єктів, що увійшли до переліку на 2025 рік – столичний Будинок вчителя, турецьке місто Антак'я, історична міська структура Гази та Місяць. >>
«Я зрозумів, що мушу бути українофілом – це я зрозумів цілком свідомо. І от я жадібно ухопився за українство. Кожнісіньку вільну від «офіційних занять» часину я присвячував Україні. Перша ознака національності є мова – я й нею найперше заклопотався», - писав Агатангел Кримський. >>