MTV і SMASH!TV стартували дуетом. Обоє музичні, україномовні, засновані іноземцями. Хоча за характером ці телеканали і відрізняються, але про суттєву відмінність говорити не доводиться.
За музику взялися зірки, а студентам доручили кіно, ігри і клуби
SMASH! TV розпочало свою історію в українському телепросторі вечіркою в нічному клубі «Арена». Запросили артистів, бізнесменів, журналістів. Спекли величезний торт із емблемою каналу — чорний квадрат з жовто–чорним колом всередині. На сцені виступали «Диверсанти», Gouache, Stereoliza. Співали здебільшого англійською. Недаремно є приказка: «Скач враже, як пан скаже». Голландці дають гроші і замовляють музику. «Смешевці» не проти, щоб і українська крутилася, але тільки у виконанні переможців хіт–парадів.
— Наш формат — якісна зарубіжна музика різних стилів. Кліпи українських виконавців братимемо безкоштовно, але добре розкручені, — каже маркетинг–директор SMASH!TV Оксана Журавель.
Глядач має повестися або на знаменитостей — вокалістку Катю Шалаєву з гурту Stereolizа і Лєру (Світлану Германову), діджей–ведучу на радіо «NRJ», або на хлопців і дівчат «з народу», яких на ролі ведучих відбирали влітку на конкурсній основі. Це боксер, музикант і математик Gavrosh (Ігор Гізун), акторка театру «Чорний квадрат», студентка факультету телережисури університету ім. Карпенка–Карого EVA (Олена Ткачова), співачка Stasjka (Станіслава Лясота), школяр, «мегамонстр» комп’ютерних ігор Nik (Микита Даховський), кавеенщик і студент–менеджер Lis (Ігор Товстоліс). Кожному з них перепаде по програмі. Хтось на ранкову музику, хтось — вечірню, а Nik однозначно вестиме програму про найпопулярніші комп’ютерні ігри. На SMASH!TV розказуватимуть про популярні фільми, модну техніку, найкращі клуби, варті уваги інтернет–сторінки...
Ніякої конкуренції і перспективи нерозкрученим
На вечірці SMASH!TV розважався діджей і ведучий програми Guten morgen на «М1» Андрій Кіше.
— Це різні формати. Ніякої конкуренції не може бути, — сказав він «УМ». — Тим більше, що ми маємо стабільного глядача, який не має кабельного.
Вокаліст гурту «НеДіля» Едуард Приступа прийшов на вечірку заради Dazzle Dreams, але їх не було. Каже, що сподобалася група «Gouache». «Вечірка драйвова. В мене навіть інтерв’ю брала дівчинка зі SMASH!TV, — ділиться враженнями Діля — А от за кліпом для ротації ніхто не звертався».
Групі «С.К.А.Й.» теж доведеться тягнутися до передовиків хід–парадів. Їхню музику найближчим часом на SMASH!TV не крутитимуть, хоча на вечірку запросили соліста Олега Собчука.
У хлопців більші шанси потрапити в ротацію на каналі МTV. Цей проект запустили англійці, але за форматом він сприятиме українській музиці. Поки що співвідношення вітчизняних і закордонних відео складає 30/70. Крутять «Океан Ельзи», «ВВ», «Естетік Ед’юкейшн», Lаму, Гайтану, Потапа...
Ірена Карпа розкаже хто, як і почому
У неділю в Балаклаві вузьким колом найвідоміших тусовщиків із зірковим гостем Бой Джорджем MTV–Україна відзначили свій прихід в Україну.
З 24 серпня на МTV була тільки музика. Перший кліп — на пісню «Танці» «Воплі Водоплясова». З вересня запустили передачі. Обличчям каналу стане письменниця і співачка Ірена Карпа. Вестиме «MTV News» — щоденні випуски міжнародних і місцевих новин музики та шоу–бізнесу. Її запропонував генеральний продюсер MTV Україна Євген Ступка. Каже, що кандидатуру Ірени узгоджував із лондонськими колегами. Так вийшло, що вона — ідеальний варіант. Штат загалом налічує близько шістдесяти осіб.
Для прихильників нашої музики є щоденна передача Rock Ukraine, у рамках якої аудиторія каналу буде знайомитися з новими українськими групами. Мультсеріалами MTV уподібнився каналу «М1». Крутитимуть «Бівіс і Баттхед» і «South Park». Підготували також проекти «Хата», «Зроблено», «Припанковані», «Віва ла Бам». Зараз міжнародні проекти складають 90% програм каналу.
— Будь–який артист, група, рекорд–лейбл, продюсер, менеджер зможе нам принести відео, — каже Євген Ступка. — Ми його подивимося, а якщо сподобається, поставимо в ефір. Якщо ні, то за жодні гроші в ефір не пустимо. Ми, звичайно, хочемо, щоб українського було більше, ніж західного. Але, на жаль, так не виходить, бо немає достатньо якісного українського продукту.
Хоча тут можна посперечатися. Якщо це український канал, то могли б ефір поділити порівну, а не 30/70. Чи, може, треба відробляти п’ять млн. доларів, які англійці витратили на апаратуру?
КОМЕНТАР
Музичний критик Юрко Зелений, радіо ФДР:
— Заходив на сайти цих каналів, але їх ще не бачив. Який вплив матимуть MTV і SMASH!TV на глядача, можна судити вже з того, що дивитимуться їх лише користувачі кабельної мережі. Тоді як для М1 достатньо ввімкнути телевізор. А яке смислове наповнення? На початку всі б’ють себе в груди і кажуть, що 50 відсотків буде вітчизняної музики. При тому не відокремлюють української від російської. На М1 вважається, що 60 відсотків вітчизняної. Але крутять совєтську попсню: тих же «НеАнгелів» чи «ХL». Бо розраховані на підлітків–дівчаток, які, не думаючи, споживають неякісний продукт.
Може, ці канали і запропонують жанрово щось новеньке, але вони відкриті не українцями, тому очевидно, що наші інтереси матимуть в одному місці.
Я б узагалі заборонив телебачення. Воно робить із людей бездумного споживача. Зараз є ідеальна альтернатива — Всемережжя, де відвідувач сам вибирає, що слухати, а що читати.