Запливи для зростання: на зимовому ЧС українські плавці оновили національні рекорди, але залишилися без нагород
На Олімпіаді в Парижі вітчизняні плавці виступили зовсім не так, як очікували від них їхні наставники та вболівальники. >>
Переможці гонки — Олександр Салюк (праворуч) і Адріан Афтаназів. (Фото Ірини КОРЗЮК.)
«Ялта. Перлина Криму. Щороку мільйони бажаючих відпочити біля моря приїздять сюди оздоровитися...» Приблизно так починався один із фільмів радянської епохи про Південний берег Криму. Віднедавна з цим чудовим куточком України пов’язані й асоціації іншого роду — тут проводиться найпрестижніше на наших автошляхах авторалі, яке знайшло своє визнання і за кордоном.
У 2005 році великий любитель швидкості й ризику, сам у минулому гонщик, президент Федерації автоспорту України Євген Червоненко відновив у Ялті етап чемпіонату України й одразу замахнувся на визнання міжнародного рівня. Нинішній «губернатор» Запорізької області довго не запрягав, і вже торік тут відбувся етап Кубка Європи. За гарну організацію він отримав схвальні відгуки у інспекторів, серед яких був і чотириразовий переможець ралі «Париж–Дакар» фін Арі Ватанен. Тож цього року змаганням суттєво підвищили коефіцієнт — з 2 до 5. Червоненко прагне вдосконалювати гонку, доки вона не отримає статус етапу чемпіонату світу. До речі, глава оргкомітету наголошує, що на ралі не витрачено жодної копійки з державних джерел — усе зроблено на кошти спонсорів і партнерів.
Кримські дороги поблизу гори Ай–Петрі і в районі Лівадії та Алушти наче кидають виклик справжнім гонщикам. Їх нерідко порівнюють зі славнозвісною трасою в Монте–Карло. Недарма свого часу тут тренувалася збірна СРСР із Червоненком у складі. Деяких своїх партнерів по тодішній команді пан Євген і зараз запрошує до Ялти.
Цьогорічні перегони, що стали третім із шести етапів Кубка Європи у східній зоні, відзначилися значно більшою географією учасників, ніж минулі: до Криму приїхало 77 екіпажів з України, Австрії, Росії, Грузії, Литви, Чехії, Болгарії, Італії, Швеції, Білорусі. Крім наших доріг у рамках турніру спортсмени випробовують також траси Сербії, Болгарії, Грузії й Румунії. Організатори можуть пишатися й тим, що кількість екіпажів у найпотужнішому класі N4 зросла до тридцяти. Також цього року додалася нова ділянка у Лівадії й збільшилася довжина «допу» поблизу Соколиного.
Крім суто професійних цілей, організатори ставлять собі за мету підвищити безпеку руху на наших дорогах і привчити водіїв поважати правила дорожнього руху. Своїм гаслом вони проголосили відомий вислів: «Я люблю тебе, життя».
Щоправда, і в середовищі тих, хто цінує життя, трапляються трагедії. На попередньому етапі Кубка Європи у болгарському Слівені загинув відомий український гонщик Андрій Александров, якого колеги поважно називали Професором. З поваги до його пам’яті організатори вирішили внести до стартового протоколу авто Александрова. Машина з портретом гонщика упродовж трьох днів ралі стояла на ялтинській набережній. Учасники перегонів вшанували пам’ять Андрія гудками, приєднався до них і корабель ВМС України «Славутич», який забезпечував «прикриття» з моря.
Узяти участь у ралі при дотриманні певних умов може кожен бажаючий. Так, уперше свої сили вирішив спробувати футбольний тележурналіст і коментатор Павло Черепін. Як розповів він потім кореспондентові «УМ», найшвидше долати спеціальні ділянки в них із другом виходило тоді, коли вони майже не хвилювалися й ставили за мету просто доїхати. Адже вже на першому з 15 «допів», як називають швидкісні ділянки, у команди Черепіна виникли технічні проблеми. Однак дебютанти таки дісталися фінішу, причому стали дев’ятими у національному заліку.
Ще одним цікавим екіпажем стала пара Ігоря Сторчака (пілот) та Ірини Коломейцевої (штурман). Молдовський водій, який останнім часом мешкає в Одесі, донедавна працював таксистом. Виходить майже як у фільмах Люка Бессона.
До речі, на ялтинському ралі стартує дедалі більше представниць прекрасної статі, і виступають вони не лише в ролі штурманів, а й водіїв.
У п’ятницю на вулицях Ялти відбувся своєрідний огляд учасників. Перед місцевими мешканцями й гостями кримського міста гонщики розіграли спеціальний приз у пролозі. Першість тут дісталася литовцям Гірдаускасу й Урбонасу, яких преміювали автомобілем «Шевроле». А для автомобілів монокласу розіграли двотижневе проживання у найпрестижнішому місцевому готелі — «Ореанда». Право на «шарові» канікули отримали австрійські гонщики заводської команди «Фольксвагена» Розенберг і Монего.
Непередбачливість місцевих доріг спортсмени відчули в суботу. Просто подолати перший по–справжньому змагальний день змогли лише 47 машин. «Місцевий асфальт — дуже підступний: він слизький, тому треба бути особливо уважним на віражах. Якщо асфальт ще змокріє (а в неділю зранку падав невеликий дощ. — Авт.), керувати машиною на високій швидкості стає особливо важко», — поділився враженнями з кореспондентом «УМ» Олександр Салюк–старший — колишній партнер Червоненка по збірній СРСР. У Ялті уславлений спортсмен стежив за виступами свого сина і представляв новостворену литовського–латвійсько–українську команду. За задумом творців, вона виступатиме у гонках на час. Першим стартом для цієї команди стануть перегони тривалістю в добу 12 січня 2008 року в Дубаї (Об’єднані Арабські Емірати).
А Олександр Салюк–молодший свого батька не підвів. Попередні рази він гарячкував і ніяк не міг дістатися вершини. Цього ж разу Салюк разом із штурманом Адріаном Афтаназівим уже в статусі дострокових чемпіонів України змогли обійти переможців минулорічного «Ялта–ралі» — Володимира Петренка й Дмитра Яровенка. Ті так і не дочекалися помилок від лідерів першого дня. Третє місце в абсолютному заліку дісталося чемпіонам Росії — Олександрові Жолудову й Андрію Русову. Піднятися вище їм завадив штраф у 130 секунд, яким росіян «нагородили» за запізнення на старт на одній із ділянок.
У неділю завершити дистанцію загальною довжиною у 190 км не змогли ще дев’ять екіпажів. Надто важких травм не зазнав ніхто, хоча без кількох переломів не обійшлося.
Призами на завершальній церемонії, здавалося, відзначили всіх. Адже нагородження проводилося у різних класах. Кубок Президента України вручили абсолютному переможцю, а Кубок Автономної Республіки Крим — кращому іноземному екіпажеві. Також спеціальну нагороду — Кубок честі — вручили грузинським гонщикам, які, незважаючи на втрату часу, перші зупинилися, аби надати допомогу литовцям (ті впали у кювет).
Щодня на набережній Ялти з нагоди проведення ралі влаштовували безкоштовні концерти — для курортної публіки співали Тіна Кароль, Наталія Могилевська, гурти «Ляпіс Трубецкой», «Не ангели» і навіть Борис Моїсеєв. Постежити за подіями на набережній приходили відомі плавці Олег Лісогор і Сергій Бреус, котрі якраз перебувають у Криму на зборах.
3–й етап Кубка Європи. Зона «Схід». «Прайм Ялта ралі». 14–16 вересня
Абсолютний залік. 1. Салюк/Афтаназів (Київ) — 2 год. 17 хв. 15,5 сек. 2. Петренко/Яровенко (Київ) — відставання 57,9. 3. Жолудов/Русов (Росія) — + 1.54,0.
На Олімпіаді в Парижі вітчизняні плавці виступили зовсім не так, як очікували від них їхні наставники та вболівальники. >>
Підбивати у футболі наприкінці року підсумки роботи подобається далеко не всім, адже, серед іншого, оцінювати доводиться лише половину зіграного сезону, відтак і оцінки часто носять половинчастий характер. >>
Після перемоги навесні на чемпіонаті світу в дивізіоні IB українська хокейна збірна у серпні-вересні спробувала відібратись на Олімпіаду-2026. >>
Футболіст збірної України Михайло Мудрик, який наразі грає за лондонський Челсі підтвердив, що його проба на допінг виявилася позитивною. >>
Statbet — це спортивний портал, який пропонує не лише актуальні новини, але й глибокий аналіз подій та розширену статистику. >>
Григорій Козловський очолив ФК «Рух» у незвичному хокейному матчі з «Шахтарем». Козловський став MVP матчу, забивши 8 голів >>