Ознаки прихованого вигорання має майже кожен третій український викладач.
Як інформує УМ, про це повідомила на своїй сторінці Facebook освітній омбудсмен із посиланням на результати опитування всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?».
Як показує дослідження, лише 35% викладачів вважають, що можуть упоратися зі стресом. Таку інформацію надали опитані викладачі 29 закладів вищої освіти. Опитування свідчить, що у 16% викладачів є ознаки вигорання, які проявляються через емоційну відстороненість, цинічність, розчарування. Ще 18% схильні до уникнення робочих завдань, прокрастинації, втрати мотивації.
Професійного вигорання зазнають і вчителі. За даними дослідження «Освітній фронт. Вплив війни на освітян», що було організоване наприкінці 2022 року, 54% вчителів зазначили про власне професійне вигорання і потребу в допомозі психолога. Ще 80% зазначили про збільшення навантаження вчителів від початку повномасштабного вторгнення. 29% вчителів потребують уміння виявляти ознаки стресу в інших, а 37% — уміння справлятися з власним стресом. Ще 46% вчителів відзначили необхідність знань про те, як потрібно діяти в екстремальних ситуаціях.
Основними професійними потребами 46% вчителів називають психологічно-методичну підтримку, 22% — матеріальну підтримку, а 17% — технічну підтримку.
Психологічної допомоги потребує значна кількість студентів та учнів. Зокрема, 52% опитаних студентів відзначили необхідність психологічної допомоги різного ступеня інтенсивності, а дослідження «GoGlobal» 2022 року показало, що 75% школярів мали когнітивні прояви стресу, а 46% скоріше зазнавали стресу та психологічної травми, ніж ні.
Освітня омбудсменка наголосила, що результати опитування викладачів та студентів лише підтверджують, що учасники освітнього процесу значною мірою потребують підтримки від інших людей, опанування навичок першої психологічної допомоги, об’єднання зусиль та обміну досвідом щодо надання такої допомоги.
Як повідомляла УМ, «Загубилося» до 17% хлопців: з України виїхали за програмою обміну студентів.