«Золотий» телемарафон: за час «повномасштабки» на контент витрачено 2 млрд, у 2025 році - піде ще 738 млн

14:51, 17.03.2025
«Золотий» телемарафон: за час «повномасштабки» на контент витрачено 2 млрд, у 2025 році -  піде ще 738 млн

Найдорожчими виявились послуги ТОВ «Ми – Україна» – по 196 тис грн за годину.

На створення контенту для марафону "Єдині новини #UAразом" в 2025 році ДП "Мультимедійна платформа іномовлення України" уклало чотири угоди з телеканалами на суму – 738 млн грн.

 

Як інформує УМ, про це повідомили "Наші гроші".

 

Як пише видання, з урахуванням видатків на ще один телемарафон "Freeдом" виробникам контенту для обох марафонів заплатили вже 2,01 млрд грн.

 

Вартість нових договорів з кожним телеканалом приблизно однакова – 184-185 млн грн. Однак всередині прописано різний обсяг оплачуваного контенту, відтак ціни за годину різняться.

 

Найдорожчими виявились послуги ТОВ "Ми – Україна" – по 196 тис грн за годину. Торік вони коштували так само.

 

Фірма з’явилась в телемарафоні наприкінці 2022 року. Після того, як "Новинна група Україна" Ріната Ахметова здала свою ліцензію державі, а її тележурналісти перейшли на новий телеканал "Ми – Україна".

 

Директором, власником 79,5% статутного капіталу та кінцевим бенефіціаром фірми є Ігор Петренко. Він був науковим керівником Наталії Ларіончевої в аспірантурі Київського національного університету імені Тарас Шевченка. Як писала торік "Українська правда", Ларіончева тривалий час працює в інформаційному директораті Офісу Президента, а саме займається телемарафоном. За даними джерел нардепа Ярослава Железняка, вона продовжує там працювати.

 

Друге місце зайняло ТОВ "Телерадіокомпанія "Студія 1+1" з групи підсанкційного Ігоря Коломойського із ціною 157 тис грн за годину. Торік вона була трохи нижча – 155 тис грн.

 

На третьому місці опинилось ТОВ "СЛМ Новини" Віктора Пінчука, яке виготовлятиме контент по 138 тис грн за годину. На січень-квітень 2024 року його послуги замовляли дорожче – по 158 тис грн, а на травень-грудень 2024 року дешевше – по 119 тис грн.

 

Замикає рейтинг ПрАТ "Телеканал "Інтер" підсанкційного Дмитра Фірташа із найнижчою ціною 115 тис грн за годину. У січні-лютому 2024 року його послуги для марафону були дорожчими – 133 тис грн, а в березні-грудні 2024 року дешевшими – 97 тис грн за годину.

 

Ці телеканали – не єдині учасники телемарафонів. Також у них бере участь "Парламентський телеканал "Рада". Але державний телеканал виготовляє контент не сам, а замовляє його ТОВ "Кінокіт", і за час вторгнення заплатив їй вже 341 млн грн.

 

У січні "Рада" за 102 млн грн замовила фірмі виробництво контенту для марафону "Єдині новини #UAразом" на цей рік по 102 тис грн за годину.

 

Фірма належить Юлії Дроздовій, випускниці Української кіношколи, заснованої дружиною Кирила Тимошенка – колишнього замголови Офісу президента. Разом з тим Bigus.Info виявили, що Дроздова була юридичною радницею фірми Тімура Міндіча – колишнього бізнес-партнера Володимира Зеленського. Очолює "Кінокіт" телепродюсер і режисер Максим Онанко.

 

Нагадаємо, ДП "Центр захисту інформаційного простору України" 1 березня за результатами тендеру замовило ТОВ "Медіатека" моніторинг засобів масової інформації за 12,24 млн грн.

 

До кінця року фірма щодня буде відстежувати, що пишуть і говорять про владу, які теми стають резонансними, як змінюється ставлення аудиторії до державних структур і топпосадовців.

 

Як повідомляла УМ, недоцільно перенаправляти кошти з телемарафону на ЗСУ – Шмигаль.