Один із способів подолання освітніх втрат, який передбачає надання учням додаткового року навчання в тому самому класі запропонувала освітній омбудсмен Надія Ліщик.
Як інформує УМ, про це повідомила Ліщик у Фейсбуці.
Ця ідея виникла на тлі освітніх проблем, спричинених пандемією COVID-19 та майже трьома роками повномасштабної війни.
Після двох років пандемії COVID-19 та майже трьох років повномасштабної війни не доводиться сумніватися, що явище освітніх втрат у нашій освіті існує і лише поглиблюється. Для його подолання потрібні активні дії на всіх рівнях врядування – держави, громад і закладів освіти, участь дітей і батьків у цьому процесі, - зазначила Надія Ліщик.
Для подолання освітніх втрат учні можуть звертатися до педагогів, які на уроках повторюють матеріал. Також громадські організації впровадили різноманітні проєкти, спрямовані на розв'язання цієї проблеми.
Ліщик також запропонувала виділити субвенцію для оплати додаткових уроків з важливих предметів, таких як математика, природничі науки та українська мова. Крім того, вона запропонувала дозволити школам залишати учнів на повторний рік навчання за наявності початкового рівня знань та за рішенням педагогічної ради, враховуючи думку батьків.
Ця пропозиція стосується невеликої кількості дітей, - зазначила омбудсмен.
Служба освітнього омбудсмена отримувала звернення батьків із проханням надати дітям можливість взяти академічну відпустку в школі з певних причин. Наразі законодавство обмежує такі можливості.
Враховуючи ці звернення, омбудсмен надала пропозиції щодо змін до Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів. Вона запропонувала можливість надавати академічну відпустку з таких причин: здобуття освіти за кордоном, вагітність і пологи, стан здоров’я або відсутність зв’язку з учнем протягом трьох місяців.
Проте, ця пропозиція була відхилена.
Нещодавно стало відомо, що у Міносвіти поки що не планують змін у мережі закладів медичної освіти.
Як повідомляла УМ, Насильство над дітьми: на Тернопільщині директорку спецшколи відсторонили від роботи.