У Києві повноцінно запускають «синю» гілку метро

13:25, 11.09.2024
У Києві повноцінно запускають «синю» гілку метро

Увесь комплекс робіт по відновленню повноцінноїго функціонування "синьої" гілки столичного метро тривав девʼять місяців. (Фото: Телеграм Віталій Кличко)

Між станціями метро «Деміївська» — «Либідська» у Києві ремонт нарешті завершили: повноцінний рух поїздів на синій гілці відновлять уже завтра, 12 вересня.

 

Як інформує УМ, про це 11 вересня повідомив міський голова Києва Віталій Кличко у Телеграм.

 

Увесь комплекс робіт тривав девʼять місяців.

 

Як розповів мер, за цей час підготували будівельний майданчик, переклали понад 200 кабельних мереж, зокрема мереж ДТЕКу, Укртелекому, інших. Розробили котлован глибиною понад 15 м, демонтували стару частину тунелю довжиною у 27 метрів та побудували нову. Посилили з обох сторін і тунельну оправу, що примикає до нової ділянки (загальною довжиною понад 50 м). Уклали нові колії, відновили всі інженерні мережі, налагодили безпекові системи руху поїздів.

 

Перегінний тунель між “Деміївською”-”Либідською” знаходиться у складних гідрогеологічних умовах. Тому під час ремонту здійснили всі необхідні роботи з гідроізоляції тунельної оправи та хімічного закріплення ґрунтів навколо неї.

 

Кошторисна вартість усього комплексу робіт склала 383 млн грн, що на 62 млн грн менше початкової вартості.

 

Також Віталій Кличко наголосив, що паралельно з відновлювальними роботами були проведені експертні дослідження з визначення причин виникнення ситуації.

 

«Зокрема підтверджено, що її причиною є окремі помилки на етапі проєктування та неякісне виконання будівельно-монтажних робіт на етапі будівництва цієї ділянки тунелю, а саме:

- оправа тунелю згідно з проєктом повинна експлуатуватися при значно меншому рівні ґрунтових вод;

- оправу тунелю збудовано неякісно з порушенням допусків монтажу кілець;

- не виконано компенсаційних заходів (хімічного закріплення ґрунтів), у тому числі, для унеможливлення впливу перерізуючих зусиль тунелю у місці зміни інженерно-геологічних умов основи;

- жорсткість тунелю нижча проєктної – з причини застосування стінових блоків замість лоткових (зменшена товщина та відсутність ребер).

 

Крім того, проведеними лабораторними дослідженнями підтверджено грубі порушення при будівництві в частині відсутності хімічного закріплення ґрунтів навколо тунелю», - зазначив мер.

 

Як повідомляла УМ, в метро Києва заливає «Академмістечко», а на «Майдані» відвалився шматок стелі.