«Планове заощадження»: українці роблять все менше спонтанних витрат

14:10, 02.04.2024
«Планове заощадження»: українці роблять все менше спонтанних витрат

Українці наразі намагаються заощаджувати найбільше та не робити спонтанних витрат.

Численні опитування та дослідження минулих років підтверджують, що українці загалом не схильні до спонтанних покупок і здебільшого намагаються витрачати кошти більш зважено та осмислено. Однак на тлі повномасштабної війни й нестабільної економічної ситуації ця тенденція стала ще більш вираженою.
 
Експерти сервісу з промокодами та знижками Codes, посилаючись на дані «Економічної Правди», поділилися поточною статистикою розподілу місячного бюджету серед українців:
 
● 5% доходів українці витрачають на транспортні послуги (у світі цей показник також складає 5%).
● 4% — на охорону здоровʼя (у світі також 5%).
● 2% — на електроніку та побутову техніку (у світі 11%).
● 8% — на одяг та взуття (у світі 9%).
 
Дуже показовим є істотне скорочення витрат на дозвілля та розваги. В цих сферах українці витрачають лише 2% місячного бюджету, в той час як у світі цей показник досягає 20%. Це саме той напрямок, у якому українці наразі намагаються заощаджувати найбільше та не робити спонтанних витрат. Тому бізнес, який працює у цій сфері, намагається активніше заохочувати аудиторію. Наприклад, на сайті казино Favbet промокод на фріспіни дає змогу спробувати гру безкоштовно, а також отримати додатковий кешбек. А в казино 777 бонус за реєстрацію активує безкоштовні обертання та додаткові депозитні бонуси.
 
Частково промокоди та бонуси дійсно допомагають залучати аудиторію та стимулювати її активність. Однак наразі це не має істотного впливу на частку витрат українців у сфері розваг та дозвілля. Поки що, за даними Codes та «Української Правди», основна частка українців купує найбільше товарів в наступних категоріях:
 
● 85% українців найбільше витрачають на продукти;
● 72% — на товари для домашнього вжитку;
● 26% — на електроніку й побутову техніку;
● 19% — на косметику та парфумерію;
● 17% — на одяг та взуття.
 
Спостерігається й одна вельми негативна тенденція — згідно з результатами опитувань, близько 79% українців регулярно витрачають кошти на алкогольні напої. Звісно, говорити про масовість проблеми алкогольної залежності в Україні наразі неможливо, однак певне занепокоєння така тенденція все ж викликає у спеціалістів. На тлі повномасштабної війни проблема справді загострилася, адже дехто з українців шукає «заспокоєння» на дні пляшки. Тому навіть в таких складних умовах Україні варто вести активну просвітницьку роботу з населенням.
 
Частково проблему вирішує поступове подорожчання акцизів, через що алкогольні напої вже помітно виросли в ціні. Але остаточно впоратися з проблемою алкогольної залежності через підвищення цін неможливо. До того ж, у перспективі це може мати ще більш негативні наслідки — розширення «чорного ринку» алкоголю, який існує вже зараз.
 
Codes — це інформаційний сервіс, який пропонує безкоштовні промокоди та купони для багатьох відомих брендів.