Укрзалізниця збудувала перший зерновоз під євроколію

11:50, 16.12.2023
Укрзалізниця збудувала перший зерновоз під євроколію

Вагон-зерновоз відповідає стандартам ЄС, що сприяє зниженню вартості логістики та полегшенню узгодження міжнародних залізничних перевезень

«Укрзалізниця» побудувала на власних потужностях свій перший зерновоз, спеціально адаптований для транспортування відповідно до стандартів євроколії.

 

Як інформує Україна молода, про це повідомила пресслужба "Укрзалізниці".

 

 Вагон призначений для перевезення зерна та інших сипких харчових вантажів і може використовувати колію як 1520 мм (поширену в Україні) та євроколію – 1435 мм.

 

"Більшість комплектуючих і матеріалів для нього – вітчизняного виробництва", – каже перевізник.

 

Оскільки вагон-зерновоз відповідає вимогам, що діють на інфраструктурі країн Європейського Союзу, це дозволяє знизити вартість логістики та спростити процедуру узгодження міжнародних залізничних перевезень, додають в "Укрзалізниці".

 

Голова правління "Укрзалізниці" Євген Лященко стверджує, що перевізник хоче поставити такі вагони на серійне виробництво.

 

Найпоширенішою у світі шириною колії є 1435 мм (4 фути та 8,5 дюймів). Таку колію мають 60% залізниць світу, зокрема залізниці Північної Америки, Китаю і Європи (за винятком країн СНД, Балтії, Фінляндії, Ірландії, Іспанії і Португалії).

 

В Україні наразі експлуатуються колії шириною 1520 мм. Так, з середини XIX століття стандартом на залізницях Російської імперії (пізніше – СРСР), Фінляндії і Монголії була ширина колії 1524 мм. З травня 1970 року до початку 1990-х залізниці СРСР були переведені на колію 1520 мм.

 

Українська влада раніше не раз говорила про наміри перевести залізничне сполучення в Україні на вузьку колію.

 

Як повідомляла УМ, у свій перший рейс вирушив благодійний поїзд-кухня Food Train, який допоможе з гарячими обідами прифронтовим регіонам Харківщини.