Вчені виявили ознаки прихованої структури всередині земного ядра

19:25, 17.02.2023
Вчені виявили ознаки прихованої структури всередині земного ядра

Нова структура Землі, яку виявили дослідники - руйнує усталені наукові догми. (Фото: forplayday/iStock/Getty Images))

Внутрішнє ядро Землі може складатися з двох окремих шарів – це сенсаційне відкриття виявили науковці. Дослідники досить впевнено стверджують, що будова ядра Землі може бути не такою, як вважали раніше.

Як інформує УМ, про це 16 лютого повідомило наукове видання  Science Alert.

Традиційно вважають, що Земля має чотири основні шари: кору, мантію, зовнішнє та внутрішнє ядра. Але це твердження може бути неточним.

Дослідники проаналізували багаторічні дані спостережень і підрахували, що гаряче внутрішнє ядро з температурою понад 5 000 °С становить лише 1% від загального обʼєму Землі, а сейсмічні хвилі змінюють свої властивості, проходячи через різні частини планети.

Науковці припускають, що кристали заліза, з яких складається внутрішнє ядро, мають різне структурне розташування. Але це твердження потребує подальших досліджень.

Нове відкриття може пояснити, чому наразі деякі експериментальні дані не узгоджуються з поточними моделями будови Землі.

Міжнародна група дослідників також виявила, що внутрішнє ядро Землі могло нещодавно зупинитися та змінити напрямок обертання. За словами сейсмолога Сяодуна Сонга з Пекинського університету, це явище впливає на магнітне поле та обертання Землі, а також на процеси на поверхні планети й клімат.

Як повідомляла УМ, американські астрономи зуміли виявили 12 нових супутників навколо Юпітеру, наразі їх 92 — це більше, ніж у будь-якої іншої планети в Сонячній системі.