Рашисти розстріляли п’ятьох українських військовополонених поблизу Вугледара, фото
На Донеччині поблизу Вугледара російські окупанти розстріляли п’ятьох полонених бійців Збройних сил України: прокуратура почала розслідування. >>
Вулиці без яскравих ліхтарів і сигналів світлофорів — нова реальність після російських атак на енергетичну інфраструктуру України.
Темні вулиці ввечері — не просто незручність, а велика небезпека для пішоходів та водіїв.
За інформацією Національної поліції, з 10 до 23 жовтня кількість смертельних ДТП з пішоходами зросла на 25%.
Як поводитися на дорозі, щоб уникнути аварій і нещасних випадків?
Рекомендації зібрали експерти проєкту «За безпечні дороги» Центру демократії та верховенства права.
Найперша порада — бути якомога більш помітними у темряві. Тобто носити світлий верхній одяг, наприклад куртку чи штани.
За словами експертів, людина у чорному чи темно-синьому одязі практично непомітна на пішохідному переході.
Такого пішохода водій зможе побачити приблизно за 18 метрів до нього.
При цьому гальмівний шлях авто при швидкості 60 км/год становить 23 м, а при швидкості 80 км/год — 36 м. І це за умови сухої погоди.
Якщо додати дощ чи туман, то відстань, яку авто проїде до зупинки, буде ще більшою.
Для тих, хто не має світлого одягу в гардеробі, експерти радять носити світловідбивні елементи, або флікери. Найкраще світло відбивають речі жовтого кольору.
Це може бути браслет, стрічка на рюкзак, наліпка або спеціальний жилет. За даними Національної поліції, флікери зменшують ризик наїзду авто на пішохода в шість разів.
Носити світловідбивачі потрібно з обох боків на рівні зору водія. Краще розміщувати їх на рухливих частинах тіла: наприклад, передпліччях, зап’ястках, щиколотках і гомілках.
Дітям експерти радять носити світловідбивачі на рівні не тільки корпусу і рук, а й голови. Адже вони меншого зросту, а отже, ще менш помітні на дорозі.
Варто подбати й про видимість домашніх тварин. Для вигулу собак необхідно придбати світловідбивні шлейки, повідки або нашийники, що світяться.
Також, щоб бути помітнішими, можна увімкнути ліхтарик на телефоні. У жодному разі не переходьте дорогу у невстановлених місцях, не перебігайте проїжджу частину.
Перед виходом на дорогу потрібно обов’язково переконатись у безпеці: зупинитися й уважно подивитися.
Також не слід забувати про обережність на тротуарах. Часто там рухаються велосипедисти, які також можуть не помітити пішоходів.
В умовах «блекауту» водії теж повинні бути надзвичайно уважними та обережними під час руху. Особливо поблизу людних місць, дитячих майданчиків, шкіл, садочків, парків тощо. Адже навіть у світлу пору там можуть несподівано з’явитися пішоходи на дорозі.
Швидкість руху в місті не повинна перевищувати дозволені 50 км/год, а поблизу пішохідних переходів — 30 км/год. У такому разі водії встигнуть пригальмувати чи зробити маневр, якщо вони не помітили пішохода заздалегідь.
Підвищена увага має бути на перехрестях. Адже без електрики світлофори не працюють і на рівнозначних дорогах складно зрозуміти, хто повинен поступитися дорогою. Тому необхідно слідкувати за всіма учасниками руху.
Інф. «УМ»
На Донеччині поблизу Вугледара російські окупанти розстріляли п’ятьох полонених бійців Збройних сил України: прокуратура почала розслідування. >>
Від березня цього року росія, порушила санкції ООН, поставила Північній Кореї більше мільйона барелів (понад 56 тисяч тонн) сирої нафти, розплачуючись нею за військову підтримку Пхеньяном російської війни проти України. >>
У Херсонській області під час вибуху саморобного дрона, 19 листопада, загинув 24-річний грузинський доброволець Леван Лохішвілі. >>
Історики так і не пояснили, чому в Україні, на одній і тій же території, на одній і тій же ділянці Землі, впродовж останніх 40 тисяч років виникали, розвивалися, квітнули і згасали потужні цивілізації та культури і народжувалися нові. >>
Ворог в неділю 17 листопада здійснив масовану атаку на енергетику України, зокрема серйозно пошкодив обладнання теплоелектростанцій ДТЕК. >>
Запорізька АЕС, яка знаходиться в окупації, 16 листопада знову опинилась на межі блекауту. Пошкоджена інфраструктура ускладнює роботу енергосистеми по всій країні. >>