На засіданні Комітету ВР з питань освіти, науки та інновацій міністр освіти Сергій Шкарлет презентував звіт роботи за 2020 році та розповів про завдання команди на цей рік. Зокрема, одними з ключових пріоритетів МОН є реформа "Нової української школи" на рівні базової середньої освіти та розбудова інклюзивної освіт
Як інформує УМ, про це повідомляє Міністерство освіти і науки
За його словами, одна з головних цілей на наступний рік – забезпечити доступ дітей з особливими освітніми потребами до якісної освіти.
Серед пріоритетних цілей на 2021 рік: удосконалення системи дошкільної освіти; забезпечення наступності й послідовності між дошкільною та загальною середньою ланками освіти; упровадження реформи "Нова українська школа" на рівні базової середньої освіти; удосконалити систему позашкільної освіти в умовах децентралізації; затвердити стратегію розвитку професійної освіти до 2023 року та впровадити стратегію розвитку вищої освіти на 2021–2031 роки; розвивати всі заклади освіти.
"Стратегічні цілі, завдання і заходи плану розроблені за умовами пріоритетів державної політики у сфері освіти і науки до 2024 року, з урахуванням указів президента, законів, програми діяльності уряду та інших", - зазначив Шкарлет.
Міністр освіти і науки розповів, що у 2020 році МОН виконало такі завдання: створили умови, які допоможуть подолати черги до садочків та оновили зміст дошкільної освіти; оновили зміст шкільної освіти й методики навчання, що відповідають потребам формування ключових компетентностей для життя; вдосконалили систему Інклюзивно-ресурсних центрів та забезпечили заклади освіти допоміжними засобами для осіб з особливими освітніми потребами; створили безпечне, сучасне, комфортне, інклюзивне та мотивувальне для всіх учнів середовище в садочках та школах; почали вдосконалювати мережу закладів професійної освіти відповідно до потреб регіональних ринків праці; розширили доступ вступників, які мешкають на тимчасово окупованих територіях, до навчання в українських вишах; створили умови для інтеграції до європейського та світового дослідницького просторів українських вчених.
Нагадаємо, 3 лютого Шкарлет підписав меморандум співпраці з Міжнародною асоціацією позашкільної освіти. Адже МОН підтримує розвиток державно-приватного партнерства у сфері позашкільної освіти в Україні.
За словами Шкарлета, основна мета співпраці – це спрямування зусиль на налагодження ефективного співробітництва та реалізації державної політики у сфері позашкільної освіти, діяльності закладів позашкільної освіти.
Міністр освіти зазначив, що позашкільна освіта дуже важлива, і кожна дитина має право на її здобуття. Але зараз треба активізувати органи місцевого самоврядування щодо підтримки навчання учнів у закладах позашкільної освіти.
Водночас президентка Міжнародної асоціації позашкільної освіти (МАПО) Олена Биковська наголосила на співпрацю відомств. Вона також вручила почесну відзнаку "Партнерство 2020" Міносвіті.
Позашкільна освіта – це освіта, яку отримують учні та інші охочі в позашкільних навчальних закладах у вільний від навчання час. Випускникам, які складуть кваліфікаційні іспити, видається документ про позашкільну освіту.
Зокрема, заклади позашкільної освіти можуть бути у формі центрів, палаців та будинків творчості, клубів, студій, шкіл мистецтв тощо. Також вони можуть бути комплексними та профільними.