Російська субмарина загорілася через «імпортозаміщення» українських акумуляторів

15:58, 24.07.2019
Російська субмарина загорілася через «імпортозаміщення» українських акумуляторів

(ФОТО: КОМЕРСАНТ)

Причиною аварії на атомному підводному човні “Лошарик” стало “імпортозаміщення” українських акумуляторів неякісними російськими.

 

Про цеипише "Новинарня" з посиланням на російське видання “Комерсант”.

 

Як йдеться у статті, увечері 1 липня гідронавти завершували контрольний вихід АС-31 перед майбутнім виконанням бойового завдання. Після закінчення контрольного виходу човен-носій разом з АС-31 повинні були повернутися на базу, але під час стикування станції з човном-носієм на борту АС-31 в акумуляторному відсіку з’явився дим.

 

Вже в доці, розбираючись з інцидентом, експерти встановили, що вибухнула акумуляторна батарея.

 

“Вибух був дуже потужним. Акумулятор, очевидно, став і джерелом наростаючого об’ємного горіння. Щоб з’ясувати причину займання і вибуху батареї, проводяться десятки експертиз”, – відзначили експерти.

 

“Було встановлено, що глибоководні станції типу АС-31 довгий час комплектувалися срібно-цинковими акумуляторами, які виготовлялися в Україні. Після ускладнення відносин з цією країною акумулятори АС-31, що знаходяться на гарантійному обслуговуванні заводу-виробника, замінили на російські літій-іонні батареї. Виробником і постачальником акумуляторів для глибоководних апаратів був обраний санкт-петербурзький завод ВАТ “Акумуляторна компанія “Ригель””. Як сказано на сайті компанії, “Ригель”, заснований в 1897 році, є найстарішим профільним підприємством у Росії, яке сьогодні виступає “передовим розробником і виробником акумуляторів”, що використовуються в тому числі для потреб глибоководного флоту”, – йдеться в матеріалі.

 

“Вивчаючи супровідну документацію до продукції “Рігеля”, експерти, виявили крім іншого сертифікати, які свідчать про те, що передані флоту батареї пройшли випробування на вибухобезпечність. Зараз з’ясовується, хто і яким чином випробовував вироби і чому при цьому не були присутні представники замовника – Міноборони. На думку фахівців, до трагедії могли призвести не тільки конструктивні або технологічні дефекти акумуляторів, але і екстремальні режими роботи батареї”, – йдеться в повідомленні.

 

Так, наприклад, оплавлення ізоляції струмоведучих шин і короткі замикання в мережі, які виникають у зв’язку з цим, могли викликати непередбачувані збої в енергосистемі станції і регулюючій її автоматиці.

 

Як повідомляла УМ,  у Росії внаслідок пожежі на надсекретній субмарині «Лошарик» загинули 14 офіцерів.