Вперше в історії: «Sub Sea Baby» підірвав підводний човен рф у Новоросійську, фото
Служба безпеки України провела чергову унікальну спецоперацію та влаштувала морську «бавовну» у порту Новоросійська. >>
Дев'ять років тому під Смоленськом в Росії розбився літак з представницькою польською делегацією, тоді загинуло майже все вище керівництво Польщі, зокрема й президент Лех Качинський.
Про це нагадує Укрінформ.
10 квітня 2010 року, неподалік російського Смоленська, під час посадки на військовому аеродромі «Смоленськ-Північний» зазнав катастрофи літак Ту-154, яким польська державна делегація прямувала в Катинь для участі в меморіальних заходах, присвячених 70-им роковинам розстрілів енкаведистами польських військових у 1940 році. У авіатрощі загинули всі 96 осіб, які перебували на борту літака, серед них і президентське подружжя Леха та Марії Качинських, а також представники політичної, військової, релігійної еліти Польщі.
Попри час, ясності щодо Смоленської катастрофи не додається. За ці дев'ять років з'явилася низка гіпотез про її причини і перебіг подій. Спочатку Комісія державної авіації з розслідування авіакатастроф МВС Польщі визнала причиною катастрофи помилку екіпажу, визначивши як чинник інциденту недостатнє аеронавігаційне забезпечення польоту з боку диспетчерів аеродрому "Смоленськ-Північний". Проте згодом стали лунати й інші версії. У лютому 2016 року в Польщі, за рішенням тодішнього міністра оборони Антоні Мацеревича, поновили розслідування, створивши відповідну комісію.
На даний момент розслідування цієї трагедії триває. На жаль, російська сторона, всупереч міжнародному законодавству, й досі не передала полякам зібрані на місці події уламки літака Ту-154, а також відмовила надати можливість провести реконструкцію лайнера з цих уламків.
У березні 2017 року Мацеревич назвав катастрофу під Смоленськом терактом, також він заявив про наявність "незаперечних свідчень російської відповідальності за смоленську катастрофу". У квітні 2017 року польська прокуратура перекваліфікувала звинувачення на адресу російських диспетчерів з "несвідомого" на "свідоме" доведення ними екіпажу президентського літака до авіакатастрофи.
У квітні 2018 року підкомітет Міноборони Польщі опублікував технічний звіт щодо Смоленської катастрофи, в якому, зокрема, зазначається, що ліве крило літака Ту-154 було знищене внаслідок внутрішнього вибуху. Таких же висновків дійшла і британська лабораторія судово-вибухових речовин Forensic Explosives Laboratory, підпорядкована Міноборони Великої Британії. Наприкінці березня 2019 року експерти цієї лабораторії оприлюднили дослідження, що підтверджує сліди тротилу в більшості з 200 зразків розбитого літака екс-президента Леха Качинського.
Служба безпеки України провела чергову унікальну спецоперацію та влаштувала морську «бавовну» у порту Новоросійська. >>
Утретє за останній тиждень далекобійні безпілотники Центру спеціальних операцій "А" Служби безпеки України уразили об'єкт компанії "Лукойл-Нижневолжскнефть" у Каспійському морі. >>
У Берліні під час переговорів 15 грудня американські переговірники Стів Віткофф і Джаред Кушнер тиснули на українських представників із вимогою відмовитись від підконтрольної їй частини Донбасу. >>
Деталі нової модифікації російського БПЛА "Герань-2", оснащеного авіаційною ракетою Р-60, оприлюднило Головне управління розвідки Міністерства оборони України. >>
Генеральна асамблея ФІДЕ проголосувала за повернення національних символів росіянам та білорусам. >>