Чим раніше дитина починає обманювати, тим краще - вчені

20:07, 01.02.2019
Чим раніше дитина починає обманювати, тим краще - вчені

Для того, щоб обманювати, потрібно володіти самоконтролем та теорією мислення, каже вчений Кан Лі (фото з відкритих джерел)

Діти, які рано навчаються брехати, мають переваги у розвитку.
 
На це вказує дослідження Університету Торонто, пише "Українська правда. Життя" з посиланням на Medical Xpress.
 
"Батьки, вчителі та суспільство в цілому завжди хвилюються, що якщо дитина бреше, це призведе до серйозних наслідків. Але виявляється, що є велика різниця між дітьми, які починають брехати раніше, і дітьми, які починають робити це пізніше. Перші схильні мати кращі когнітивні здібності", - переконаний соавтор дослідження, професор Інституту досліджень освіти Онтаріо Кан Лі.
 
В експерименті, яке провів Лі разом із колегами із Китаю, Сінгапуру та США, взяли участь 42 дитини дошкільного віку.
 
Спочатку всі ці діти не показали спроможності обманювати.
 
Їх розділили на дві групи з однаковою кількістю хлопчиків і дівчаток, середній вік яких - півтора року.
 
Через 4 дні вони грали в гру, під час якої мали заховати цукерку від дорослої людини в одній руці.
 
А дорослий мав вибрати ту руку, на яку вказувала дитина.
 
Якщо дитині вдавалося обманути дорослого, цукерка залишалася їй.
 
Одну групу дітей навчили, як обманювати, щоб перемагати, тоді як іншу - ні.
 
Після цього всі діти пройшли стандартизовані тести для вимірювання самоконтролю та теорії мислення - здатність розуміти наміри та довіру інших людей.
 
Саме ті діти, яких навчили обманювати, у тестах перевершили іншу групу.
 
"За кілька днів навчання маленькі діти швидко навчилися обманювати та одразу ж отримали від цього когнітивні навички", - йдеться в дослідженні.
 
Ці висновки доводять, що навіть зовні негативна соціальна поведінка людей може мати когнітивні переваги.
 
Така поведінка вимагає досягнення цілей, вирішення проблем, відстеження психічного стану інших людей та перспектив.
 
Лі більше двох десятиліть вивчав, як і чому діти обманюють, але він і його співавтори стверджують, що ця стаття є "першим свідченням того, що навчитися обманювати підвищує когнітивні навички у маленьких дітей".
 
Учений стверджує, що обман - це нормальна складова дорослішання. Крім того, що раніше дитина навчиться обманювати, то краще.
 
За словами Лі, для того, щоб обманювати, потрібно володіти самоконтролем та теорією мислення. Саме ці когнітивні навички потрібні для того, щоб вижити в суспільстві.