Керівництво «Укрзалізниці» вважає приміські перевезення збитковими. Тож кількість приміських електричок скоротили через те, що згідно з базою продажу квитків вони були заповнені лише на чверть.
Так пояснив колізію голова "Укрзалізниці" Войцех Балчун в інтерв'ю Ліга.net, оприлюдненому в п’ятницю.
На зауваження журналіста, що в приміських електричках у години пік колапс, через скорочення потягів із 8-10 вагонів до 4-6, електрички їдуть переповненими, він сказав: "Тут багато елементів. Кажуть, що ми поставили надто мало вагонів. Потім виявляється, що зі 100% охочих поїхати квитки купили лише 25%. Але, прогнозуючи заповнюваність, ми ж орієнтуємося на кількість реально проданих квитків. По системі ми бачимо напівпорожній поїзд, але фактично він заповнений, просто ніхто не купує квитки".
Пан Балчун назвав ще один аспект: "Приміські перевезення принесли нам торік близько 4,7 мільярда гривень збитків. На контроль ми витрачаємо 150 мільйонів гривень. Виходить, що нам вигідніше безкоштовно возити пасажирів приміських поїздів, тоді збитки скоротяться на 150 мільйонів".
За його словами, приміські перевезення – найпроблемніша частина послуг «Укрзалізниці».
"Чому вона в такому стані? На відміну від країн Західної Європи, ми не отримуємо жодної фінансової підтримки від уряду чи самоврядування. Польський PKP-інтерсіті отримує величезні прямі дотації від держави. Забезпечити низьку ціну квитка для людей, які їдуть на роботу чи в школу, – це обов'язок держави. Це дозволяє запропонувати пасажирам зовсім інші стандарти", – сказав пан Балчун.
І додає: "В Україні ми самі вирішуємо ці проблеми за рахунок вантажних перевезень. Поки система не зміниться, ситуація не зміниться", – наголосив Балчун.
Нагадаємо, останнім часом кількість вагонів у приміських електричках України постійно скорочується. Через це у "години пік" на станціях і в поїздах часто виникає тиснява.
У квітні обурені люди на станції Баришівка навіть заблокували колії.