Турецька компанія-підрядник Limak перемогла в міжнародному тендері в рамках проекту "Завершення будівництва метрополітену в Дніпропетровську" та 20 вересня продовжить будівництво підземки в Дніпрі. Про це повідомив міський голова Дніпра Борис Філатов після обміну контрактами з генпідрядником.
На церемонії підписання контракту були присутні міський голова Борис Філатов, член правління Limak Турхан Сердара Баджаксіз, а також представники французької компанії-консультанта проекту Еgis і ПАТ "Київметробуд", яке бере участь в роботах з української сторони. За словами мера міста, вартість контракту складає 224 мільйони євро.
На будівництво трьох станцій метрополітену в центрі міста – "Центральної", "Театральної" та "Музейної" загальною довжиною чотири кілометри, у будівельників є чотири роки. Якщо буде технічна можливість, то першою планують відкрити станцію "Центральна", яка пропускатиме найбільший пасажиропотік міста.
Як зазначив Турхан Сердара Баджаксіза, добудовуватися метрополітен буде за новітніми австрійськими технологіями та з урахованням геодезичних особливостей міста. Співпраця з "Київметробудом", за словами генпідрядника, дозволить прискорити виконання робіт. "Ми мобілізуємося в повному обсязі, щоб виконати цей проект на всі 100%, оскільки працюємо в інших куточках земної кулі", - запевнив Турхан Сердара Баджаксіза.
Мер міста назвав підписання контракту "історичною подією", на яку місто чекало 21 рік. Дійсно, будівництво метро у Дніпрі почалося ще в 1982 році. З 1995 року в підземці працюють шість станцій замість дев'яти запланованих. Наразі, Дніпровське метро - одне з найкоротших у Європі і має лише одну лінію довжиною менше восьми кілометрів, подорож якою триває менше чверті години. Метро прокладене від однієї з околиць до вокзалу і не доходить до центру міста, тому не користується попитом. На думку Філатова, після добудови метро нарешті стане рентабельним, а в місті з’явиться єдина логістична система транспорту.
Як повідомили у Дніпровській міськрадій, у тендері, який закінчився 13 квітня, окрім турецької компанії, брали участь компанії з Італії та Китаю. Сам конкурс проводився прозоро та відкрито, за правилами ЄБРР під наглядом фінансових донорів проекту - Європейського банку реконструкції та розвитку і Європейського інвестиційного банку. ЄБРР і ЄІБ готові виділити кредити по 152 млн євро кожен на добудову трьох станцій дніпровського метро.
Limak – відомий у світі турецький холдинг, який спеціалізується на будівництві аеропортів, тунелів, метро, а також на енергетиці, виробництві цементу й туризмі.
Нагадаємо, у червні 2016 року метробудівці, які займаються підтримуванням роботи метро в належному стані, протестували проти невиплати їм зарплати. За їхніми даними, загальна сума заборгованості замовників робіт, у тому числі міста та області, перед працівниками метро складає понад 40 мільйонів гривень, з них близько 8 мільйонів гривень - зарплати. У Дніпровській міськраді тоді заявили, що причиною заборгованості із зарплат у ПАТ "Дніпрометробуд" є фінансові труднощі самого підприємства, а не борги міста з оплати виконаних робіт.
Добудова метро вважається пріоритетом до "Євробачення-2017", на яке претендує Дніпро разом із Києвом і Одесою.