У Києві почали реставрацію картини «Поцілунок Іуди» Караваджо

13:39, 17.09.2018
У Києві почали реставрацію картини «Поцілунок Іуди» Караваджо

При викраденні полотно вирізали з рами, тож на реставраторів чекає довга і кропітка робота (фото: antikvar.ua)

Полотно "Поцілунок Іуди"‚ авторство якого приписують Мікеланджело Мерізі да Караваджо, почали реставрувати у Національному науково-дослідному реставраційному центрі України. 
 
Спеціалісти центру впевнені в своїх технічних та професійних можливостях, йдеться в статті журналу "Антиквар". 
 
Процес буде контролювати розширена науково-реставраційна рада за участю запрошених художників-реставраторів станкового живопису вищої кваліфікаційної категорії з музейних установ України.
 
"Всі процеси по реставрації твору здійснюватимуть провідні художники-реставратори ННДРЦУ, які мають високі кваліфікаційні категорії, значний досвід практичної роботи у справі реставрації", - сказано в заяві Центру. 
 
Реставрація зокрема передбачає доповнення втрачених шматків авторського і дубльованого полотна, з’єднання вирізаної злочинцями центральної частини полотна з фрагментами, які залишилися під музейною експозиційною рамою. 
 
У Центрі зазначають, що цей процес є найбільш складним і тривалим у ході реставрації картини, який передбачає з’єднання нитка до нитки фрагментів по всьому периметру полотна.
 
Між тим, суд у справі викрадення цієї роботи досі триває.
 
Як відомо, полотно викрали в 2008 році з Одеського музею західного і східного мистецтва. 
 
У 2010 році його знайшли в Берліні під час спроби перепродажу підпільному колекціонеру і на даний момент воно фігурує в судовому розгляді як речовий доказ. 
 
П’ятеро затриманих перебувають під підпискою про невиїзд, а сама картина пролежала 7 років під арештом в умовах, далеких від музейного зберігання. 
 
При викраденні полотно вирізали з рами, тож на реставраторів чекає довга і кропітка робота.
 
До 2012 року вважалося, що оригінал картини пензля Караваджо знаходиться в Одесі, але мистецтвознавці схиляються до висновку, що Музею західного і східного мистецтва може належати авторська копія роботи, тоді як оригінал знаходиться в Дубліні. Ще одна версія свідчить, що картина була написана італійським художником Джованні ді Атіллі через 10 років після смерті Караваджо.