У Києві представили айдентику до 300-річчя Григорія Сковороди

16:45, 06.02.2022
У Києві представили айдентику до 300-річчя Григорія Сковороди

Айдентику національного проєкту «Світ Сковороди» розробили до 300-річчя мандрівного філософа. (facebook.com/oleksandr.tkachenko.ua)

Офіційну айдентику національної кампанії «Світ Сковороди», підготовлену до 300-річчя від дня народження визначного українського філософа та письменника, презентували в Музеї Національного університету «Києво-Могилянська академія» у неділю, 6 лютого.

 

Якінформує Україна молода, про це повідомило Міністерство культури і інформаційної політики.

 

Міністр культури Олександр Ткаченко відзначив, що «фігура Сковороди унікальна, це не формальна людина для багатьох людей, тому що кожен, хто читав його твори, його сприймає не тільки як мандруючого філософа, літератора, історика, але як людину, яка надихала багато поколінь на деякі вчинки і дії».

 

«Серед подій, які ми плануємо, це реставрація місця поховання і власне заповідника в Сковородинівці, там буде кілька зроблено речей: і адміністративний будинок буде відремонтовано, і буде облаштовано парк, буде облаштована експозиція, будуть деякі ініціативи з приводу чергових фонтанів, принаймні, ми проведемо Сковородинівку до тями, так би мовити», - розповів Ткаченко.

 

Окрім того, за його словами, планується за підтримки УІК видання творів Сковороди та книг, присвячених йому.

 

«Так само ми сподіваємося, що в Держкіно успішно пройдуть пітчинги фільмів і мультфільмів, присвячених Сковороді. Будуть державні мистецькі заходи в грудні , але ми сподіваємося, що будуть деякі ще й влітку в місцях, які присвячені Сковороді.

 

Власне, Сковорода так багато ходив, що в принципі в багатьох містах будуть події, присвячені Сковороді: в Переяславі, в Харкові і на Полтавщині, тому речей, пов’язаних із Сковородою впродовж року буде надзвичайно багато», - сказав міністр культури та інформаційної політики.

 

Айдентику національного проєкту «Світ Сковороди» розробив переможець мистецького конкурсу МКІП - комунікаційна агенція Postmen у партнерстві з літературним критиком Євгенієм Стасіневичем.

 

Як зауважив керівник та засновник комунікаційної агенції Postmen Ярослав Ведмідь, працювати з айдентикою ювілейних років дуже складно, «тому що кожен має якісь уявлення про цю фігуру, про інші фігури ще з школи, кожен бачив цю фігуру на грошовій купюрі і кожному здається, що він щось знає про це».

 

Він розповів, що перед кожним проєктом в агенції проводять дослідження, тож і перед початком роботи над айдентикою з нагоди 300-річчя Сковороди також вивчали думку суспільства.

 

«Було опитано близько тисячі українців, і не дивно, що 99% з них кажуть – «Ми знаємо Григорія Савича», і 78% кажуть — читали Григорія Савича. Але що мене надихає, що 91,9% хочуть знати більше. І це, власне, те, чому хочеться присвятити цей рік. Хочеться, щоб Україна більше знала про Савича», - зазначив Ведмідь.

 

 

Про 300-денну кампанію до дня народження філософа розповіла також директор консалтингової групи компанії One Philosophy Юлія Гуменяк.

 

«Ми сьогодні презентуємо проєкт, який став переможцем конкурсу ідей. Проєкт, який стартує зі сторінки в Інстаграмі, де діджиталізований Сковорода буде 300 днів спілкуватися з українцями. Спілкуватися він буде в ролі ментора, наставника, друга, адже його філософія по суті залишається такою ж актуальною, як і у 18 сторіччі», - розповіла Гуменяк.

 

Окрім того, з наступного тижня запрацює онлайн платформа www.skovoroda.today, яка матиме вигляд чату зі Сковородою, де кожен користувач матиме змогу поставити йому питання та отримати відповідь.

 

Нагадаємо, два місяці тому мурал філософа Григорія Сковороди створила харківська художниця Анастасія Худякова у Харкові.

 

Як повідомляла «УМ», монументальну скульптуру «Батьківщина-Мати» підсвітили кольорами державного прапора у Києві.