На Карибах судна вразили корали смертельною інфекцією

17:31, 22.07.2021
На Карибах судна вразили корали смертельною інфекцією

Дослідник біля Віргінських островів пропливає повз кораловий стовп, що демонструє ознаки кам'янистої хвороби втрати коралової тканини (SCTLD). (Фото: Лукас Джексон / Reuters)

Дослідники виявили суттєвий зв’язок між кораловою хворобою білої смуги в Карибському морі та судноплавством: ця вірулентна та швидкозмінна коралова хвороба, яка прокотилася по Карибському басейну, спричинена відходами або баластною водою з кораблів.

 

Як інформує УМ, про це повідомляєбританська газета The Guardian.

 

Так, смертельна інфекція, відома як хвороба втрати кам’янистої коралової тканини (SCTLD) або ж хвороба білої смуги, була вперше виявлена ​​у Флориді у 2014 році, і відтоді поширилася регіоном, викликаючи велике занепокоєння вчених.

 

Ця недуга поширюється швидше, ніж більшість коралових хвороб, і має надзвичайно високий рівень смертності серед видів, найбільш сприйнятливих до нього, що робить її потенційно найбільш смертоносним захворюванням, яке коли-небудь вражало корали.

 

До хвороби білої смуги сприйнятливі понад 30 видів коралів. Інфекцію було виявлено на Ямайці у 2018 році, потім - у Мексиканському Карибському басейні, Сен-Мартені та Багамах, у 18 інших країнах.

 

У Мексиці понад 40% рифів в одному дослідженні мали щонайменше 10% коралів, заражених SCTLD, а майже чверть - понад 30%.

 

Вчені досі не змогли визначити, чи спричинена хвороба вірусом, бактерією, хімічною речовиною чи іншим збудником інфекції, але експерти підтримують теорію про те, що баластна вода з кораблів може бути винуватцем недуги.

 

Так, уже виявлено, що SCTLD є більш поширеним у рифах, які ближчі до основних комерційних портів Багамських островів, в Нассау і на Великих Багамах. Це вказує на ймовірний зв'язок між хворобою і кораблями.

 

Нагадаємо, що в 2017 році розповсюдження смертельних патогенних мікроорганізмів суднами, коли вони скидають баластну воду, спонукало Міжнародну морську організацію виконати Конвенцію про управління баластними водами, яка вимагає, щоб кораблі скидали свої баластні води - використовувані для підтримки стійкості корабля - за 200 морських миль від берега у води до глибини щонайменше 200 метрів перед входом до порту, щоб переконатися, що вони не заносять шкідливі сторонні патогени.