Мосту Патона в Києві – 72

11:12, 05.11.2025

Відкриття мосту Патона. (Фото: ЦДКФФА України ім. Г. С. Пшеничного)

Славнозвісний міст Патона У Києві відкрили 5 листопада 1953 року.

 

Про це нагадує газета Україна молода.

 

Спершу ідея Євгена Патона не викликала захвату у його колег та тодішнього першого секретаря ЦК КПУ Микити Хрущова. Він хотів поєднати мостобудування та зварювання і замінити клепані мостові конструкції суцільнозварними. Це зазнало критики, тому що на той час технологія електрозварювання була новою та експериментальною.

 

Проте Патон зміг переконати керівництво, і воно дозволило впроваджувати нову технологію. Вже 1939 року в Києві розпочинають будівництво нового моста — Наводницького. Пізніше його назвали на честь самого Патона.

 

Під час будівництва переправи використовували презервативи. Монтажникам необхідно було позбутися залишків старої конструкції, і вони підірвали залишки старого мосту. Аби вони не потрапили у воду, використовували презервативи.

 

Загалом використали близько п’яти тисяч гумових виробів.

 

Після початку війни міст Патона називався Київським. Однак незадовго він отримав назву на честь Євгена Патона. Але він не встиг побачити свій витвір, адже помер за три місяці до відкриття.

 

Аби перевірити міцність мосту, використовували танки. Так, спорудою проїхала колона самохідних знарядь для бойових машин. Крім того, це був перший міст через Дніпро, який встановили в післявоєнний період.

 

Відомо, що на початку 2000 року через міст Патона  проходила одна з найважливіших трамвайних ліній Києва. Вона сполучала лівобережну та правобережну частини системи київського трамвая.

 

Однак вже 2004 року під час реконструкції переправи з нього зняли трамвайні колії. Після цього трамвайне сполучення через міст стало неможливим. Його не відновили навіть попри протести людей та збори підписів тих, хто був проти.

 

Як повідомляла УМ, київське метро святкує 65-річчя.