Санкції діють: Індія та Китай «загальмували» з купівлею російської нафти

12:49, 28.01.2025

Торгівля російською нафтою з Китаєм та Індією зупиняється через санкції, що збільшують витрати на доставку (Один із російських танкер із сирою нафтою).

Після останніх санкцій США, які призвели до зростання витрат на доставку, Китай та Індія зупинили купівлю російської нафти.

 

Як інформує УМ, про це 28 січня повідомило агентство Reuters.

 

За даними агентства, торгівля російською нафтою з завантаженням у березні в Азії зупинилась, оскільки у Китаї виникла велика різниця у цінах між покупцями та продавцями. Це трапилось після того, як витрати на фрахт танкерів (плата за перевезення вантажу або за надання судна в користування за договором) різко зросли.

 

10 січня США запровадили нові санкції, націлені на постачання російської нафти. Як результат – різко зросли ставки фрахту танкерів.

 

Зокрема пропозиції на російську нафту марки ESPO Blend у березні, яку експортують з тихоокеанського порту Козьміно, зросли до премій розміром 3-5 доларів за барель щодо ICE Brent на умовах поставки з судна (DES) у Китай після того, як ставки фрахту для танкера Aframax на цьому маршруті зросли на кілька мільйонів доларів, повідомили три трейдери.

 

До цих санкцій стійкий зимовий попит та зміцнення цін на конкуруючі сорти з Ірану призвели до того, що спотові премії на нафту марку ESPO Blend у Китаї зросли майже на два долари за барель, що є найвищим показником від початку повномасштабної війни в Україні, яка, своєю чергою, призвела майже 6-доларової знижки.

 

Фінансовий директор індійської компанії Bharat Petroleum Corp Ltd того тижня повідомив агентству, що вони не отримали ніяких нових пропозицій щодо березневих поставок, як це буває зазвичай. Відтак компанія очікує, що у березні кількість вантажів зменшиться порівняно з груднем та січнем. Зазвичай Індія отримує пропозиції на російську нафту у середині кожного місяця.

 

У 2024 році Росія імпортувала 36% своєї сирої нафти Індії та майже 20% – Китаю.

 

Останні санкції США, націлені танкери, які перевозять близько 42% морського експорту нафти здебільшого до Китаю, хоча танкери, які потрапили під санкції, зараз поступово вивантажують нафту як в КНР, так і в Індії. Це триватиме протягом періоду звільнення від санкцій.

 

США повідомили Індії, що танкери з російською нафтою повинні розвантажитись до 27 лютого. Платежі за нафту на борту підсанкційних танкерів повинні бути проведені до 12 березня.

 

У Китаї танкери, які нещодавно опинились під санкціями, зіштовхнулись з затримками під час вивантаження нафти, попри виконання вимог періоду звільнення від санкцій. Зокрема три танкери вивантажили російську нафту ESPO та Sokol з 15 по 17 січня, а танкер Olia розвантажив нафту 26 січня, після майже тритижневого перевезення.

 

Танкер Huihai Pacific все ще очікує розвантаження у порту Тяньцзінь, після того, як був завантажений 5 січня. Ще один танкер, Viktor Titov, рухається до порту Циндао після завантаження російською нафтою 6 січня.

 

В Індії дев’ять танкерів, які потрапили під січневі санкції, вивантажили нафту після 10 січня.

 

Санкції США та заборона китайської компанії Shandong Port Group, призведуть до того, що нафтопереробні заводи у провінції Шаньдун втратять до мільйона барелів сирої нафти у день у найближчій перспективі.

 

Аналітик Сюй Муюй прогнозує, що імпорт сирої нафти з РФ до КНР найближчими тижнями залишатиметься на низькому рівні після шестимісячного падіння до мінімуму у 717 000 баррелів за день минулого тижня.

 

Щодо Індії, то вона вже зазнає перебоїв з постачанням російської сирої нафти обсягом 450 000 баррелів за добу. Індія у грудні та січні почала отримувати менше російської нафти, порівняно з періодом з червня по листопад.

 

Зараз Індія шукає альтернативних поставок на березень та квітень з Близького Сходу, Африки та США.

 

Як повідомляла УМ, десятки нафтових танкерів рф кинули якір після останніх санкцій США.