Пояснюємо, що таке арбітраж трафіку, як та скільки на ньому можливо заробляти

12:18, 01.11.2024

В арбітраж практично всі наявні ТОПи прийшли з «нуля», і це хороша новина для новачків. Адже кожен, хто зараз взагалі не знає, що таке арбітраж в інтернеті, все одно може побудувати успішну кар’єру медіабаєра (арбітражника) в майбутньому. Для початківців все починається зі стартових відео, мануалів і курсів, або й з повноцінних навчальних програм. Дочитайте цю статтю до кінця — вона дасть вам відповіді на основні питання про професію в арбітражі трафіку.

Що треба знати про арбітраж трафіку?

Арбітраж трафіку (афілейт маркетинг) — реклама товарів та послуг в інтернеті, наприклад, у фейсбуці, інстаграмі, тік-тоці або гуглі. Оплату арбітражники (вебмайстри або медіабаєри) отримують за кожного приведеного клієнта, що відрізняє цей напрям від іншої реклами в інтернеті.
 
Арбітраж трафіку наразі є однією з найстабільніших сфер в бізнесі. Ні ковід, ні війна не вплинули на медіабаїнг в Україні — арбітражні команди працюють та ростуть далі. Так відбувається через те, що спеціалісти з арбітражу не фокусуються на рекламі товарів та послуг в нашій країні. У пріоритеті закордонні ринки — Європейський Союз, Латинська Америка, Африка, Азія та інші куточки світу.
 
В афілейт маркетингу можна виділити напрямки за джерелом трафіку.
 
- Реклама в Facebook — її бачив кожен, хто хоч раз заходив у цю соцмережу. Те саме можна сказати про Instagram (ще один бренд компанії Meta). Ви скролите стрічку, дивитеся рілси або сторіз та швидко натрапляєте на рекламні оголошення різноманітних товарів та послуг.
 
- Реклама в Google — також дуже помітна. Ця реклама показується під час пошуку, вже на перших рядках у видачі є оплачені оголошення. На різних сайтах демонструються банери — теж реклама Google.
 
- Реклама в YouTube - тут реклама вмикається, наприклад, перед відеороликом, який ви обрали. Це доречі, ще один різновид рекламних оголошень Гугла.
 
Професія арбітражників дуже схожа на професію таргетологів, які також займаються рекламою товарів та послуг в соціальних мережах — у фейсбуці, інстаграмі, тік-тоці. Спеціалісти з таргетингу налаштовують рекламу, підбираючи аудиторії під різні товари та послуги. Попри все, їхня діяльність має суттєву різницю.
 
Чим відрізняються таргетологи від вебмайстрів?
 
1. Таргетолог працює на ставці (зазвичай, від $300 до $800 доларів за проєкт) — арбітражник отримує гроші за кожного клієнта.
 
В арбітражі є фіксована виплата за клієнтів. Наприклад, за одного користувача, приведеного з реклами, вам платять $25. Це означає, що за десятьох ви отримаєте $250, за сотню — $2500, за тисячу клієнтів — $25000.
 
2. Таргетолог має фіксовані кошти на рекламу — у арбітражника бюджет необмежений.
 
Припустимо, ви таргетолог, вам виділили $1000 доларів, ви привели 100 клієнтів. Якщо бюджет не буде збільшений, то клієнтів більше не стане. Якщо ви за $1000 привели не 100, а 200 клієнтів — ваша ставка не збільшиться.
 
Арбітражника не обмежують у бюджетах. Зазвичай йдеться про суми в десятки разів більше за $1000. Мета арбітражника — залучити якнайбільше клієнтів. Такий підхід полегшує можливість впливати на свій дохід, адже лімітів немає.
 
3. Таргетолог постійно шукає клієнтів на свої послуги — арбітражник їх обирає.
 
Зараз на ринку України бізнес має можливість перебирати таргетологами — конкуренція між спеціалістами надзвичайно велика.
 
В середньому на роботу в одній компанії претендують 15-20 спеціалістів з таргетингу, як досвідчених, так і початківців.
 
Через те, що завжди є багато новачків, ціна роботи таргетолога падає. Демпінг ставки може в кілька разів перевищувати запити професіонала: те, що профі візьметься робити за $1000, початківець буде налаштовувати за $150.
 
Арбітражник сам обирає клієнтів і йому завжди є з ким працювати. Про те, де ми беремо клієнтів і що рекламуємо, поговоримо далі.

Де арбітражники беруть клієнтів?

Як працює арбітраж трафіку на практиці й де арбітражники беруть клієнтів?
 
Відповідь проста: клієнтів, які хочуть рекламувати свої товари або послуги, медіабаєри знаходять у партнерських мережах.
 
Партнерка (CPA-мережа) — це портал, де показуються одночасно сотні різноманітних товарів та послуг, які можна рекламувати.
 
Що ще треба знати про партнерські мережі з продажу трафіку?
 
1) Тут легко обрати товар або послугу, які вам цікаво рекламувати — на кожній пропозиції вказано, скільки арбітражник отримає за одного клієнта.
 
2) Партнерська мережа дає готові сайти товарів та послуг, на які треба приводити користувачів — медіабаєр в свою чергу не займається цим питанням.
 
3) Також в партнерській мережі показується, скільки арбітражник привів клієнтів та яку суму грошей заробляє. Повна статистика є у персональному кабінеті — наприклад, ви маєте можливість побачити, скільки клієнтів залишили заявку на сайті та купили товар.
 
4) Кошти можна вивести будь-яким способом на будь-яку карту — але коли є певний баланс на карті.
 
Загалом, все, що потрібно зробити спеціалісті з арбітражу трафіку — обрати товар або послугу, яку буде вигідно рекламувати та почати роботу. Якщо ви не бачите перспектив у конкретному товарі або послузі — ви просто його не рекламуєте.

Як починається робота арбітражника?

Щоб вам легше було уявити, чим ви будете займатися на цій позиції, розпишемо типовий алгоритм роботи медіабаєра. Ви зайшли в партнерку та обрали 10 товарів. Тепер вам потрібно для них підготувати рекламу. Ви створюєте (замовляєте по своєму ТЗ) рекламні креативи й запускаєте рекламну кампанію через кабінет у Facebook.
 
Протягом доби після запуску, реклама починає працювати, на наступний день ви перевіряєте, як рекламуються ці товари. Припустимо, перші висновки такі — 3 товари показують дуже хороші результати (на них є попит, багато заявок, є сенс рекламувати їх далі), а інші 7 показують погану статистику.
 
Що робити? Фокусуватися на товарах, які добре себе показали? Як арбітражник ви цілком можете собі це дозволити. Замість того, щоб витрачати час на товари, в яких ви сумніваєтеся, ви просто можете обрати чергову десятку офферів та протестувати їх. Тобто арбітраж трафіку — вибір вигідної для себе ціни за клієнта та успішної реклами.
 
Арбітражник завжди має з чого обрати, адже товарів та послуг у світі дуже багато. Як правило, бізнес, який отримав від вебмайстрів великі об’єми клієнтів, дає партнеркам нові й нові товари та послуги для реклами, оскільки компанії хочуть отримати ще більше трафіку та замовлень.

Портрет арбітражника в Україні

Хто такі арбітражники, які риси їм притаманні?
 
1. В арбітраж приходять з інших професій і люди, як правило, навчаються з нуля. В університетах немає навчальних програм, де можна вивчитися саме на цю професію. Кафедри та факультети маркетингу — це близько, але трохи не те.
 
Люди приходять з різних професій: юристи, менеджери з продажів та дизайнери опановують арбітраж трафіку справу з нуля. Тому якщо ви ще думаєте, чи ця сфера для вас, відповідь — саме так! Адже ми раніше також не знали, сподобається нам цей напрям чи ні.
 
2. Частина арбітражників-початківців — це студенти. Молодь розуміє, що університетське навчання не дає необхідних для кар’єри та заробітку знань та практичних навичок. Саме студенти часто розглядають арбітраж як серйозний напрям для подальшого розвитку та професії. Зазвичай навчання їм оплачують батьки.
 
3. В арбітражі багато аудиторії віком до 35+ років. Це люди, які працювали в інших сферах і хочуть заробляти більше. Часто це менеджери, які мають досвід, в тому числі керування. Вони можуть застрягти на професійному та фінансовому рівнях, тому шукають можливості для переходу в інші професії, де можна швидше зростати як профі та більше заробляти.
 
4. Аудиторія до 60+ — люди, які збудували кар’єру в іншій сфері, мають вільний час, щоб засвоювати нове, або шукають можливості для заробітку. В цьому сегменті багато жінок, часто зустрічаються сімейні цілі сім’ї — коли мама/тато і донька/син разом запускають компанії.
 
Люди різного віку і з будь-яким досвідом можуть зайти в нішу та освоїти матеріал, навчатися, розвиватися, працювати та заробляти.
 
Який вигляд мають ТОПи в арбітражі? Вершина — це насамперед про високий фінансовий рівень — з бізнесами, подорожами, дорогими покупками та способом життя, який доступний тільки при великих заробітках. Звісно, не всі досягають цього (дехто цілком задоволений меншими, але гідними зарплатами), але ті, хто досяг — дуже багато працювали та працюють.
 
Зарплати в арбітражі
 
Перш ніж говорити про будь-які цифри, зазначимо важливу річ: арбітраж — це насамперед про особисте зростання, і тут дуже багато залежить тільки від вас.
 
Часом у людей, які починають одночасно займатися арбітражем, суми заробітку можуть дуже відрізнятися.
 
Розглянемо, що кажуть про зарплати арбітражників портали робота юа і ворк юа. За їхніми даними, медіабаєр тимлід команди може отримувати 150-400 тисяч гривень на місяць.
 
Для медіабаєра з невеликим досвідом пропонують 40-100 тисяч гривень.
 
Для топових спеціалістів на таких порталах вказують суми 400-600 тисяч гривень — і це справді реальні заробітки.
 
Проте, щоб претендувати на високі зарплати потрібні не лише знання, а й практичний досвід.
 
Початківці отримують від 400 до 600 доларів протягом перших 6 місяців практики.
 
Далі ця сума зростає — від 600 до 1000-1500 доларів.Стабільна цифра в цей період — 800-1200 доларів, умова — безперервна практика.
 
Якщо у вас 1-3 роки досвіду — ви скоріш за все вже вийшли на інший рівень доходу — від 2500-3000 доларів.

Вертикалі в арбітражі трафіку

В арбітражі трафіку є кілька основних вертикалей (ніш або напрямків), які часто визначають спеціалізацію вебмайстрів.
 
Нутра — одна з основних ніш в арбітражі, дуже масштабний напрям. В рамках цієї вертикалі рекламуються фармацевтичні засоби та БАДи (біологічно активні добавки).
 
Реклама таких продуктів популярна на телебаченні та бордах, але реклама в інтернеті складає серйозну конкуренцію телевізійній та зовнішній.
 
З рекламою лікарських засобів через інтернет є певні складнощі. Це не означає, що вона неможлива, але необхідно мати правильний підхід.
 
Компанії, які продають фармацевтику та подібні засоби надзвичайно зацікавлені у продажах через інтернет, оскільки це простий шлях здійснення покупки у порівнянні з походом в аптеку. Тому цікавих оферів в цій ніші завжди багато.
 
Як і в інших вертикалях, арбітражник в нутрі отримує виплату за кожного клієнта. Нутра — цікава та стабільна ніша, яка завжди актуальна і потребуватиме роботи вебмайстрів. Люди в усі часи турбуються про своє здоров’я, тому виробники постійно випускають новинки або оновлюють старі засоби. Нутра добре підходить новачкам для старту та вона надзвичайно перспективна.
 
Товарка — ще одна велика вертикаль в арбітражі трафіку. Рекламуються товари з Китаю або продукція, призначена для здоров’я. Товари можуть бути будь-якого призначення, реклама потрібна практично всьому, що є в інтернет-магазинах. Для арбітражника важлива якість товарів — чим вона вище, тим більше можливостей, що товар куплять знову і знову.
 
Напрям вважається навіть простішим для старту ніж нутра. Його умовний плюс — відсутність блокувань з боку фейсбука або гугла. Проте і заробітки тут (порівняно з тією ж нутрою) менші.
 
Арбітраж в гемблінгу — реклама онлайн-казино. Дуже потужна індустрія в усьому світі. В основному арбітражники отримують гроші за нових гравців, які реєструються в онлайн-казино.
 
В Україні вебмайстри не фокусуються на роботі на місцевому ринку, а віддають перевагу іноземним замовникам.
 
Українські користувачі зазвичай йдуть в казино, щоб вигравати гроші, тоді як в західному світі ставлення до гемблінгу інше. Там для людей це просто гра, спосіб розважитися після важкого дня на роботі, тож програш $100-200 не сприймається як катастрофа.
 
В багатьох європейських країнах казино рекламуються публічно, наприклад, на радіо та телебаченні. Зараз ці індустрії на Заході продовжують рости та розвиватися, особливо в інтернеті, продуктів стає все більше, і потрібні люди, які це будуть рекламувати.
 
Крім того, що арбітражник отримує гроші за нового клієнта, може бути оплата за клієнта, який зробив певну цільову дію (наприклад, витратив певну суму).
 
Дейтинг або портали знайомств — ще одна поширена вертикаль арбітражу. Tinder або Badoo, які досить популярні в Україні це гарні приклади таких порталів. Їх стає все більше в різних країнах світу, і завдання арбітражників привести туди нових клієнтів, за яких виплачується винагорода. Є й інші вертикалі, проте вищеназвані є найбільш популярними та прибутковими.
 
Є й інші вертикалі, проте вищеназвані є найбільш популярними та прибутковими.

Чому варто займатися арбітражем в Україні?

Розглянемо переваги професії арбітражу трафіку в Україні.
 
1. В арбітражі ви будете займатися рекламою товарів та послуг по всьому світу. Ні для кого не секрет, що бізнесу в Україні зараз нелегко, спеціалістів у сфері діджиталу все більше і знайти клієнтів все важче. Працювати на ринок України зараз складніше. Арбітражники в 90% випадків працюють на світові ринки, при цьому їм не потрібно бути носієм іноземної мови — є люди та рішення, які допомагають запустити рекламу на найбільш екзотичних мовах.
 
Робота на країни світу дозволяє сфері арбітражу в Україні бути максимально стабільною. Навіть під час початку повномасштабної війни більшість команд не зупиняли роботу ні на день і в перші тижні після вторгнення отримували свої зарплати.
 
2. Високі зарплати. Арбітраж — це про рівень зарплат як в ІТ, і цей рівень постійно збільшується. Компанії ростуть, ринок готовий платити серйозним спеціалістам.
 
3. Невелика конкуренція в галузі в порівнянні з таргетингом, ІТ і продажами. В Україні приблизно 50-100 тисяч людей працюють в ІТ, у продажах їх ще більше. Тим часом арбітражників — максимум 10 000, активно працюючих — до 5000 людей.
 
Сфера нова, не дуже популярна, тому зайти сюди та розвиватися значно легше, ніж в інші. Ніша тільки починає розвиватися, вона досі на старті. Ринок потребує багато нових людей, пропозицій для реклами багато — не вистачає рук.
 
4. Стабільність. Пандемія та війна на арбітраж ніяк вплинули. Навпаки, багато компаній виросли під час цих потрясінь. Люди працювали на різні країни світу, в них завжди були замовлення та вистачало клієнтів.
 
5. 100% арбітражників вчилися з нуля, тому вийти може в кожного.
 
Ніхто не приходить з досвідом — всі нинішні спеціалісти мали освіту та досвід роботи в іншій сфері. Ніхто не знав від початку, чи у нього вийде — мотивація та наполеглива робота допомогла досягти успіху.
 
6. Арбітраж — робота онлайн, працювати можна з будь-якої точки світу. Так, на старті ми рекомендуємо бути в команді в офісі, поруч зі спеціалістами. Проте пізніше, ваша локація буде не важливою.
 
7. Арбітраж — це нетворкінг. Ви матимете можливість ходити на вечірки та конференції, спілкуватися з розумними та креативними людьми, які хочуть змінити життя на краще, які надихатимуть вас на нові звершення.
 
Коли ти спілкуєшся з людьми, які не бачать обмежень і йдуть вперед, починаєш змінюватися. Конференції з афілейт маркетингу проходять по всьому світу, оскільки арбітражне ком’юніті — міжнародне.
 
Оскільки нетворкінг працює, ми радимо на старті знайти знайомих в арбітражі. Ходіть на конференції, спілкуйтеся, слідкуйте за сферою і ви почнете просуватися швидше до нових вершин.