Медіаграмотність та знання профстандартів: Нацрада поширила тест для журналістів

15:43, 26.10.2024

Добровільне тестування у межах Тижня медіаграмотності триватиме до 31 жовтня.

Національна рада з питань телебачення та радіомовлення в межах Тижня медіаграмотностіоприлюднила тест з медіаграмотності знання профеійних стандартів для журналістів та працівників медіа.

 

Пройти його для самоперевірки можна до 31 жовтня.

 

Як інформує УМ, про це повідомила Нацрада з питань телебачення та радіомовлення на своїєму сайті.

 

Спеціальний тест для журналістів і представників медіа, який оцінює знання професійних стандартів, етики, наявність навичок протидії пропаганді та дезінформації, уявлень про гендерну рівність, інклюзію і рівень цифрової грамотності розробляла робоча група, до якої увійшли експерти та фахівці Українського інституту медіа та комунікації, Інституту розвитку регіональної преси, ГО «Жінки в медіа», «Соціальна перспектива», «Фундація «Суспільність», «Центр медіареформи» з освітньою платформою «StopFake».

 

Тест є  можливістю для самовдосконалення. Він охоплює основні важливі для медійників теми та доступний за посиланням.

 

«Закликаю всіх медійників пройти це тестування для себе, це - не перевірка Національної ради, це зовсім не щодо санкцій, це пройти для себе тестування і перевірити себе.

 

За результатами цього дослідження ми сформуємо рекомендації для суб'єктів у сфері медіа, та врахуємо їх, визначаючи потреби для подальших кроків», — повідомила під час відкриття конференції «Стійкі разом: розвиток медіаграмотності в Україні» Ольга Герасим’юк.

 

Вона розповіла, що Нацрада у питанні медіаграмотності обрала для шлях підвищення медіаграмотності суспільства через навчання медіакомпаній, бо вони є джерелом інформації для людей, і здатні формувати коректні стосунки в суспільстві, розвінчувати стереотипи, показувати приклад якісного реагування на фейки на принципах рівних прав, взаємоповаги і допомоги.

 

За словами Ольги Герасим’юк, війна перед медіа поставила дуже багато нових завдань, до яких ніхто не був готовим, і медіа в час війни вчаться, щоб працювати з чутливими для суспільства темами. Для того, щоб поглибити професійні знання медійників, виробити нові правила для медіа у висвітленні чутливих тем, та спільно вивчити Нацрада започаткувала проєкт «Компетентні медіа».

 

«Упродовж року відбулося вісім зустрічей, під час яких за участі медійників, психологів, науковців, громадських організацій, обговорювали критерії, що вважати мовою ворожнечі, як говорити про ветеранів, військових, як з ними говорити, як говорити з такими вразливими представниками суспільствами, як люди з інвалідністю, щоб вони були рівними учасниками суспільного діалогу та і медійного життя, як говорити з дітьми зрозумілою для них мовою, вберегти від травмівної інформації в медіа від в умовах війни.

 

 Близько 80 представників регіональних та місцевих медіа були учасниками таких заходів онлайн, і ми впевнені, що такі просвітницькі розмови допомагають журналістам і редакторам уникати помилок. Ми учимося постійно, всі разом», — розповіла голова Національної рада з питань телебачення та радіомовлення.

 

Як повідомляла УМ, Нацрада закликає медіа коректно висвітлювати теми мобілізації та ТЦК.