В Україні відкриють шість симуляційних центрів для підготовки студентів-медиків.
Лабораторії міститимуть спеціальні манекени та прилади, на яких можна відпрацьовувати професійні навички в умовах наближених до роботи з реальними пацієнтами.
Як інформує УМ, про це повідомили в Міністерстві охорони здоров’я.
Перший такий центр у травні вже відкрито у Львівській медичній академії імені Андрея Крупинського.
А ось інші п’ять відкриються у: Рівненській медичній академії; Тернопільському національному медичному університеті; Буковинському державному медичному університеті; Житомирському медичному інституті та Харківському національному медичному університеті.
Над відкриттям центрів працює команда україно-швейцарського проєкту «Розвиток медичної освіти» спільно з місцевою владою.
На реалізацію львівського витратили близько 3,8 млн гривень. Загалом на всі шість центрів заплановано близько 15 млн грн.
«Ковідний час є непростим, студенти абсолютно не мають доступу до закладів охорони здоров'я. Саме в цьому центрі вони зможуть опанувати практичні навичками, набратися фахової компетентності», – пояснює необхідність такого центру ректор Львівської медичної академії ім. Андрея Крупинського Юрій Кривко.
На базі лабораторії свої навички можуть удосконалювати сімейні лікарі та медсестри, працюючи в команді або окремо.
«Наша ціль – якісна та сучасна медична допомога на первинній ланці, що можлива завдяки посиленню освіти в Україні. Тому ми з радістю презентуємо цю лабораторію, оснащену манекенами, відеокамерами, мікрофонами. Це є важлива, але не єдина частина посилення якості навчання медиків», – зауважує Тетяна Степурко, керівниця проєктного офісу україно-швейцарського проєкту «Розвиток медичної освіти».
Крім того, ініціатива допоможе покращити систему оцінювання студентів-медиків.
За допомогою нового обладнання можна фіксувати процес виконання певних умінь, а також відстежити правильність їх виконання.
Додамо, що симуляційний центр у Львові складається з трьох кімнат, які мають різне призначення:
1 кімната – для відпрацювання медичних навичок. У ній містяться камери, мікрофони, а також медичне обладнання, штучні руки, ноги, сідниці, які можуть бути підключені до комп'ютера.
2 кімната – приміщення для інструктора. Звідки викладач надає інструкції студентам та керує навчальним процесом.
3 кімната – для аналізу виконаної роботи. У цьому приміщенні студенти з викладачем переглядають записане відео своєї роботи. Аналізують, як вони виконували маніпуляції, виявляють помилки.