Міністр інфраструктури Володимир Омелян втратив контроль над «Укрзалізницею»

10:56, 19.01.2017

Керівник "Укрзалізниці" Войцех Балчун (ліворуч) більше не є підлеглим міністра Омеляна (праворуч)

Кабінет міністрів затвердив новий статут "Укрзалізниці" на позачерговому засіданні у середу.

 

Згідно з новим статутом, Міністерство інфраструктури, яке очолює Володимир Омелян, втрачає право бути органом управління компанії-монополіста, яку очолює Войцех Балчун.

 

Про це повідомили на правах анонімності кілька членів уряду, повідомляє «Економічна правда».

 

Так, під час підготовки регуляторного засідання, о 9:30 у середу був проведений позачерговий Кабмін без преси і трансляції.

 

Як зазначається, пропозицію про зміну статуту «Укрзалізниці» з голосу виніс міністр економічного розвитку – віце-прем’єр Степан Кубів.

 

"Без погодження зі міністром, який втратив вплив", - повідомило джерело, маючи на увазі Володимира Омеляна.

 

Також, декілька джерел зазначили, що постанова вносилась Кубівим на прохання прем’єр-міністра Володимира Гройсмана.

 

Наголошується, що в старій редакції статуту міністр інфраструктури вносив членів правління Укрзалізниці та наглядової ради компанії.

 

"Зараз органом управління став Кабмін, який все буде вносити сам", - повідомляє джерело.

 

Ухвалений статут розділяє функції формування політики та управління.

 

"Формує політику Мінтранс, а ось підкорятися тепер Укрзалізниця йому не буде", - повідомляють урядовці.

 

Згідно з новою редакцією статуту норма про накази керівництва Мінінфраструктури на адресу керівництва «Укрзалізниці» прибрано.

 

Крім того, зараз акціонер товариства (тобто Кабмін) має право передавати Мінінфраструктури окремі повноваження з управління корпоративними правами держави щодо УЗ. Після прийняття нової редакції статуту, міністерство інфраструктури  позбудеться такого права.

 

Також, зараз вищим органом «Укрзалізниці» є загальні збори акціонерів. Функції загальних зборів виконує Кабінет Міністрів України.

 

Проте, згідно з 56 статтею, тільки Мінінфраструктури підписує цивільно-правові договори з головами наглядової ради та ревізійної комісії товариства, укладає контракт з головою правління товариства.

 

Згідно нової редакції статуту, у Мінінфраструктури  відібрали можливість підписувати договори з головами наглядової ради та контракт з головою правління компанії.

 

Також Мінінфраструктури позбавляється права визначати напрямки діяльності «Укрзалізниці», впливати на кількість акцій, затверджувати фінансовий план, річний звіт, чисельність персоналу.

 

Тепер рішення з цих питань оформляються відповідним актом Кабміну, проект якого розробляється та подається в установленому порядку Мінекономрозвитку (а не Міністерством інфраструктури).

 

Також керівництво «Укрзалізниці» більше не повинно «забезпечувати подання консолідованої фінансової звітності Мінінфраструктури».

 

Як повідомляють джерела в уряді, "за" проголосували всі члени Кабміну.