Шкарлет готує алгоритм завершення навчального року під час війни

11:40, 25.03.2022

Міністр освіти Сергій Шкарлет розповів, яким буде навчання в умовах війни

Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет роз'яснив схему, за якою планують завершити навчальний рік у школах в умовах війни.


Як інформує Україна молода, про це повідомив міністр у своєму Телеграм- каналі.


Наразі ми напрацьовуємо алгоритм, і найближчим часом наказом Міністерства освіти і науки України будуть затверджені методичні рекомендації щодо окремих питань завершення навчального року в умовах воєнного стану", – йдеться у заяві.


Шкарлет анонсував появу рекомендацій, у яких пояснять процедуру видачі свідоцтв про базову та повну загальну середню освіти. Документи обов'язково отримають всі випускних 9-го та 11-го класів, незалежно від місця перебування.


Анонсований документ врегулює питання отримання документів і для внутрішньо переміщених учнів. Також свідоцтва отримають і ті школярі, які виїхали за межі України.


Він повідомив, що для убезпечення всіх учасників освітнього процесу під час воєнного стану МОН 25 лютого 2022 року рекомендувало в усіх закладах освіти оголосити канікули щонайменше на два тижні, однак у тих регіонах, де ситуація більш спокійна, освітню діяльність можна продовжувати.


Садочкам також рекомендовано тимчасово призупинити освітній процес. 


У регіонах, де зберігається реальна загроза для життя та здоров’я мирних мешканців, рекомендується  після завершення канікул організовувати роботу закладів освіти в залежності від конкретної ситуації— тимчасове призупинення  освітнього процесу або організація навчання дистанційно.


Також у відомстві наголошують звернути  увагу на  психологічну підтримку дітей. 


У закладах профтехосвіти: теоретичну частину освітньої програми після завершення канікул рекомендовано організувати з використанням технологій дистанційного навчання, що не передбачає відвідування закладів освіти її здобувачами та педагогічними працівниками.


Для проведення практичної частини (виробничого навчання та виробничої практики) задіяти навчальні майстерні, лабораторії, полігони, а також місця, відведені для проходження практики, на підприємствах. 


У разі, якщо виробничу практику здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти неможливо організувати у звичайному режимі, створити можливість її проходження з використанням технологій дистанційного навчання.


Практичну частину підготовки, яку неможливо виконати, перенести на період після закінчення воєнного стану.


Для учнів першого-другого курсу можливе перенесення годин теоретичного та практичного навчання  на наступний навчальний рік.


Коледжам та університетам після завершення канікул також рекомендовано розпочати освітній процес у залежності від безпекової ситуації в регіонах, де ситуація дозволяє розпочати освітній процес у дистанційному чи змішаному форматі.


Водночас рекомендовано забезпечити особливі умови навчання (встановлення індивідуального графіка навчання, надання академічної відпустки тощо) для тих здобувачів освіти, які перебувають в лавах ЗСУ або в підрозділах територіальної оборони, займаються волонтерською діяльністю, і внести зміни до затвердженого графіка освітнього процесу  з урахуванням поточних змін.


Як повідомляла УМ, Міністерство освіти рекомендуватиме відновити навчальний процес там, де це можливо. Також планують організувати індивідуальне та дистанційне навчання