У Житомирі серед вчителів початкових класів є один чоловік

19:51, 02.10.2021

Своїх дітей Олексію Гадецькому довірили п’ять педагогічних працівників школи. (Фото: zt-rada.gov.ua)

31-річний Олексій Гадецький – єдиний у Житомирі вчитель початкових класів. Саме вчитель, а не вчителька.  Він викладач 3-Г класу в загальносвітній середній школі №19 обласного центру.

 

Як інформує «Україна молода», це вже другий клас учителя. Його перші учні зараз навчаються у 7 класі. У нинішньому класі – 29 школяриків.

 

Про Олексія Гадецького розповіла пресслужба Житомирської міської ради.

 

День, коли вперше переступив поріг пам’ятає добре.

 

«Була зима, 13 січня 2015 року. Я прийшов тоді писати заяву на роботу, влаштовувся на групу продовженого дня. Мав 7 години на тиждень навчання грамоти. Познайомився з Ларисою Борисівною (директорка. – Ред.). Мене представили на нараді», – розповідає Олексій Гадецький.

 

Каже, здивовані погляди від колег тоді побачив. Та й відколи працює вчителем початкових класів, зі здивуваннями людей стикається постійно.

 

Коли вчився у ЖДУ імені Івана Франка, то вже свідомо розумів, що хоче пов’язати життя з педагогікою. У 15-річному віці за порадою мами та сестри вступив до коростишівського педколеджу.

 

«У нас з мамою була домовленість: я закінчую коледж. Якщо не сподобається– вступлю до іншого університету. Сподобалося. Це я зрозумів на педагогічній практиці і вирішив, що вища моя освіта буде педагогічною», – зазначає Олексій Гадецький.

 

Першим учителем Олексія у селі Соколів Пулинського району був теж чоловік. Чи саме це надихнуло на вибір його професії, однозначно сказати не може.

 

«Я деякі ниточки з цим пов’язую. Його (учителя. – Ред.), на жаль, уже немає, та ім’я Василь Григорович Форманюк назавжди залишиться зі мною», – каже Олексій.

 

Своїх дітей Олексію Гадецькому довірили п’ять педагогічних працівників школи. Вікторія Баранівська – одна із них, має двох – сина-третьокласника та доньку-дев’ятикласницю. Каже, з власного досвіду вже побачила: Олексій вчить дітей не боятися ризикувати та досягати успіху, якщо потрібно – навіть виходити із зони комфорту.

 

«Ми на попередніх батьківських зборах говорили про те, щоб залишити Олексія Олексійовича з нашими дітьми до 11-го класу. Жартували, звичайно. Та було б добре. А чого тільки варті його батьківські збори з чаєм та смаколиками! Буває, що він їх окремо проводить з мамами, татусями і навіть з бабусями. Пощастило нам з учителем», – тішиться Вікторія.

 

 «Знаєте, з чого починається це світло знань? З правильного тримання ручки та розміщення зошита, підняття руки у 1 класі. І коли потім бачиш, як діти дорослішають, змінюються, як змінюється рівень їхніх знань, то отримуєш внутрішнє задоволення від того, що досягли вони цього завдяки твоїм старанням…», – каже вчитель.

 

 

У 2019 році у конкурсі «Вчитель року» Олексій Гадецький отримав ІІІ місце на обласному рівні. Номінація – «Учитель інклюзивного класу». Наступного року вчитель проходитиме позачергову атестацію на отримання вищої кваліфікаційної категорії. Минулоріч він успішно пройшов сертифікацію і став освітнім експертом Державної служби якості освіти.

 

Малеча з радістю характеризує свого вчителя: «Добрий. Веселий. Гарний. З ним дуже цікаво. Постійно допомагає. Дуже розумний. Організовує круті екскурсії та дискотеки. Один такий у школі…».

 

Сам Олексій Гадецький про свої педагогічні секрети говорить скромно: «Великим майстром у педагогіці себе не вважаю. Я люблю свою роботу і кожного ранку із задоволенням іду до дітей». А коли на вчительському столі раптом задзвонив телефон, коректно перериває спілкування: «Це ж батьки, за дітей хвилюються. Треба відповідати…».

 

Працювати вчителем молодших класів чоловікам формально не забороняє ніщо, але справа в іншому – тиск гендерних стереотипів надто великий.

 

«У нас у суспільстві думка усталена, що чоловіки мають заробляти, а жінка – виховувати дітей, –додає Лариса Білоконь, директорка закладу. – У молодого фахівця зарплата невелика, а щоб дорости до категорії та звання, потрібен час». Допоки у суспільстві не зміниться думка, що виховання та навчання дітей – справа без гендерного відтінку, педколективи у початковій школі залишатимуться жіночими.

 

«Вчитель насамперед має бути наставником, і не так важливо, чоловік це чи жінка. Головне – щоб приклад для наслідування правильним був», – висловлює Олексій Гадецький своє ставлення до гендерного виміру вчителів у початковій освіті. І саме низький рівень заробітної плати молодого спеціаліста вважає вагомою причиною того, що він як учитель початкових класів – у Житомирі екзотика.

 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Педагогічний шлях відомого поета Максима Рильського.