Тік-токер впливовіший за найвідомішого письменника – Курков

21:40, 08.10.2021

Андрій Курков вважає, що якщо книжку прочитає 10 тисяч українців, це дорівнює сотням тисячам переглядів ролика тік-токера. (Фото facebook.com/andrei.kurkov)

Відомий письменник, президент Українського ПЕН-центру Андрій Курков вважає, що в наш час Тік-токери мають більше впливу, ніж найвідоміший письменник, вони задають новий культурний код.

 

Як передає Україна молода, про це Курков, як один зі спікерів VII Київського міжнародного економічного форуму в п’ятницю.

 

Зокрема, на сторінці Kyiv International Economic Forum  у соцмережах зазначається, що письменник говорив про культурні коди нової реальності і акцентував увагу присутніх ще й на таких тезах:

 

«Я не дивлюсь на тік-токерів, а вони не дивляться на мене. Йдеться про різні сегменти нашого суспільства, а також про так звані перегляди чи прочитання».

 

«Відео тік-токера - це свідомість, а книга - підсвідомість, яку неможна змінити. Я не вірю, що інфлюенсери можуть популяризувати літературу».

 

«Ми відірвалися від радянського культурного коду і трошки застрягли на півдорозі до власного».

 

 На думку Куркова, для людей більш консервативного складу думки культурний код — це повернення до вічних цінностей, до фольклору, до вишиванки, до класичної літератури.

 

«Сучасна література відображає сьогоднішні проблеми, але при сьогоднішніх тиражах, які складають 2-3 тисячі примірників на 40 мільйонів потенційних читачів, я не можу говорити радісно про вплив літератури на культурний код українського суспільства», - зазначив письменник.

 

 

При цьому, він вважає, що якщо книжку прочитає 10 тисяч українців — це вже великий успіх, і це дорівнює, мабуть, мільйону чи 100 тисячам людей, які подивилися ролик тік-токера.

 

«Але ролик тіктокера іде у підсвідомість, а книжка йде у свідомість, тобто вона може змінити свідомість», - підкреслив Курков, передає Укрінформ.

 

Говорячи про вплив письменників, він навів приклад ставлення до них у Литві, де, на його думку, вони “справді змінюють ставлення до власної історії, до власної реальності і до майбутнього”.

 

Розмірковуючи про вплив культури на бізнес, Курков зауважив, що вона впливає і на рівень маркетингу, і на рівень брендування, вона прикрашає бізнес і громадське життя бізнесу, але насправді культура впливає на набагато більше речей.

 

«Але ми повинні думати, як культура і культурний код впливають на самих людей, які займаються бізнесом. І як вони потім повертають частину своїх інвестицій в розбудову культурного коду. Бо все одно ми різні, ми живемо в одному суспільстві і ми хочемо, щоб це суспільство було цивілізованим, культурним, чесним і жило за правилами, які влаштовують усіх нас — і бізнесменів, і клієнтів, і представників культури, і представників медіа», - підкреслив письменник.

 

Відповідаючи на запитання про можливий вплив пандемії на зміну культурних кодів, він зазначив, що насправді вона додала вільного часу на аналіз ситуації суспільства і власного життя.

 

«Культурні коди у нас базуються на історичній ментальній матриці. Українська традиційна матриця — це козацька матриця, це воля, свобода, неповага до законів, до правил і до влади. І саме тому виникає повага і довіра до інфлюенсерів, про яких ви говорите», - зазначив пан Курков.

 

Нагадаємо, Андрій Курков є автором понад 20 книг, серед яких як дорослі романи, так і казки для дітей. Курков також є автором понад 20 сценаріїв для художніх та документальних фільмів. Книги Куркова перекладені 36 мовами.

 

Читайте також ексклюзивне інтерв’ю «Україні молодій»: Андрій Курков. Я повернув Київ на карту літературних міст-героїв.