Туреччина маскує російську нафту під власну та експортує її до ЄС

11:51, 16.05.2024

Туреччина стала стратегічною зупинкою для російських паливних продуктів, що перенаправляються до ЄС. (Фото з відкритих джерел)

Російська країна-агресор заробляє мільярди доларірв, продаючи нафту до країн-членів Євросоюзу через Туреччину.

 

Москва та Анкара використовують лазівку в санкціях, завдяки якій Туреччина маскує російську нафту під власну та експортує її до ЄС, приносячи рф мільярдні прибутки.

 

Як інформує Україна молода, про цю схему пише Politico.

 

Зокрема, згідно з дослідженнями Центру досліджень енергетики та чистого повітря (CREA) і Центру вивчення демократії (CSD), а також незалежними звітами Politico, російська нафта, схоже, масово надходить до ЄС через Туреччину.

 

За словами старшого аналітика з енергетики CSD, Туреччина стала стратегічною зупинкою для російських паливних продуктів, що перенаправляються до ЄС, генеруючи сотні мільйонів податкових надходжень для Кремля.

 

У період з лютого 2023 року по лютий 2024 року Туреччина збільшила свої закупівлі в росії на 105% порівняно з попередніми 12 місяцями. За цей же період турецький експорт палива до ЄС підскочив на 107%.

 

"Це не означає, що кожна партія палива, яка прибуває до ЄС з Туреччини, є російською. Туреччина має нафтопереробні заводи, які можуть переробляти майже 1 мільйон барелів нафти на день. І турецькі фірми також, ймовірно, перепродують частину неросійського палива до ЄС", – йдеться в повідомленні.

 

Загалом схема, за якою російське пальне потрапляє до ЄС, повʼязаназлазівкоювсанкціях. Так, поприобмеженняіснуєдозвілнаімпортвЄС"змішаного" палива, якщовономаркуєтьсяякнеросійське.

 

За даними дослідження така схема принесла Москві до 3 млрд євро тільки з трьох портів (Джейхан, Мармара-Ереглісі та Мерсін) за 12 місяців після того, як ЄС заборонив російське паливо в лютому 2023 року.

 

Південно-східний порт Джейхан, наприклад, має обмежене автомобільне та залізничне сполучення з нафтопереробними заводами, що дає йому мало засобів для отримання великих поставок палива, окрім танкерів, що стоять біля його причалів.

 

З лютого 2023 по 2024 рік порт прийняв приблизно 22 млн барелів палива, 92% яких надійшло з Росії, що втричі більше, ніж він імпортував з Москви роком раніше. За той самий період 85% експорту палива з порту йшло до ЄС.

 

Аналогічна ситуація відбувається й в західному порту Мармара-Ереглісі та південному - Мерсін. Обидва порти продемонстрували однакові щорічні сплески російського імпорту — удвічі в Мармара Ереглісі та втричі в Мерсіні — що збіглося зі стрибком експорту до ЄС.

 

Митні органи Греції, яка є одною з найбільших імпортерів такого палива,  повідомили, що вони здійснюють "відповідний контроль як на етапі митного оформлення, так і після нього", і що "на сьогодні жодних порушень не виявлено".

 

Проте видання пояснює, що на практиці перевіряється документ із зазначенням походження вантажу, який називається "сертифікатом походження". Імпорт палива з російськими документами здебільшого є незаконним згідно із законодавством ЄС, але просто зміна бренду Туреччини старих вантажів на новий турецький сертифікат – ні.

 

Наадаємо, з початку жовтня США посилили санкції проти широкого флоту танкерів, що перевозять російську нафту, з тих пір десятки танкерів, що потрапили під санкції, стоять без діла. А деякі з них росіяни просто перейменували, щоб обійти санкції.

 

Як повідомляла «УМ», Франція та Нідерланди пропонують керівним оранам Євросоюзу запроваджувати санкції проти будь-яких фінансових установ у світі, які допомагають російським військовим оплачувати товари або технології для виробництва зброї.