Ціни і сервіс: чому українські туристи усе частіше обирають відпочинок за кордоном

15:39, 15.08.2021

Українські туристи усе частіше обирають закордонні курорти, бо там вищий сервіс за справедливі гроші. (Фото Івана ЛЕОНОВА)

Українські туристи усе частіше обирають іноземні морські курорти, а не вітчизняні через завищені ціни та «проблемний», або навіть відсутній сервіс.

 

Тим більше, що чимало готелів на Азовському чи Чорному морі досі не готові або не звикли підвищувати рівень сервісу на час літнього сезону.

 

Як передає Україна молода, про це йдеться в колонці журналіста та туристичного експерта Євгена Смельчакова для РБК-Україна.

 

За його словами, є цілий комплекс причин, через які це відбувається, і їх треба якомога швидше вирішувати, щоб врятувати локації для відпочинку в нашій країні.

 

Головною причиною цих процесів є занадто високі ціни на відпочинок в Україні у порівнянні з "доступним" зарубіжжям (як в готельному сегменті, так і в сегменті громадського харчування та розваг).

 

Тож пан Смельчаков вважає, що саме через цей фактор Україна може вже незабаром втратити курорти на Азовському морі.

 

«Ще у червні був опублікований прогноз динаміки цін на курортах Азовського моря, в якому було зазначено, що з великою ймовірністю на наші курорти чекає туристична криза і вимушене зниження цін у серпні. Зараз же можна констатувати факт, що прогноз вже виправдався - як мінімум наполовину», - зазначає автор.

 

У ситуації, коли сусідні по морському узбережжю курортні країни знижують ціни для туристів і відпочинок там виявляється істотно дешевшим навіть за мінімально комфортних умов на деяких курортах України, клієнти змінюють свої переваги й вибирають іноземні локації для відпочинку, звертає увагу журналіст.

 

                                 В українських туристів користуються популярністю і курорти Єгипту. 

 

Для прикладу: квартира-студія площею 40 квадратних метрів буквально за 150 метрів від моря в Болгарії на курорті Святий Влас з видом на гори й боковим видом на море, з басейнами, тенісними кортами та парковою зоною пропонується за ціною 1000 гривень на добу з урахуванням комуналки. А за місцем можна знайти житло навіть істотно дешевше.

 

"Скільки коштує мінімально порівняне житло на Арабатці або в Кирилівці? В середньому від 1500 гривень за номер. При цьому за витратами на харчування і продукти Болгарія знаходиться в ціновому паритеті з Україною. А сервіс у більшості точок громадського харчування навіть не варто порівнювати", - пояснює пан Євген.

 

Тож навіть дальня дорога (якщо добиратися на своєму авто) до Болгарії наших туристів не стримує. Також українці охоче вибирають варіанти перельоту.

 

Ще одна суттєва причина, яка відлякує туристів - низький рівень сервісу. Проблема в тому, що більшість українських готелів на морі не готові або не звикли підвищувати рівень сервісу і працювати над клієнтоорієнтованістю. Ймовірно, вважаючи, що "турист приїде й так".

 

Євген Смельчаков не заперечує, що багато готелів дійсно добре попрацювали та реалізували масу хороших ідей. Але при цьому у багатьох наразі зовсім відсутнє розуміння того, в наступного року за клієнта реально доведеться конкурувати, і впроваджувати поліпшення потрібно вже зараз.

 

"Замість того, щоб вже зараз працювати на перспективу, намагатися створити такі умови, за яких клієнти цього року захочуть приїхати й на наступного, багато власників курортного житла в гонитві за швидким, але одноразовим прибутком, роблять все, щоб остаточно відбити у відпочиваючих таке бажання", - додає експерт.

 

І наводить приклад: під час засилля медуз на морі деякі готельєри раптом зробили платним відвідування басейну на території й почали пускати туди відпочиваючих з інших баз.

 

За його прогнозами, через перетікання туристів в ту ж Болгарію або інші найближчі курортні країни зниження туристичного потоку на Азовське море у 2-3 рази - цілком реальне.

 

 

Зауважимо, що на думку багатьох інших експертів, ті ж турецькі курорти вже давно "обійшли" навіть інші відомі європейські пляжні напрямки за якістю і рівнем сервісу.

 

До того ж в Туреччині значно активніше, ніж у Греції, намагаються завоювати нішу преміального сегмента. Відповідно, ростуть доходи місцевих бюджетів, йде розвиток курортів та країни загалом.

 

І це при тому, що колосального прогресу в туризмі країна домоглася всього лише за 25 років, активно почавши розвивати сферу.