На «естонцях» піднято українські прапори: катери «Ірпінь» та «Рені» поповнили ВМС України, фото
Військово-морські сили Збройних сил України включили до свого складу два нових катери, що їх наприкінці квітня цього року передала Естонія. >>
У Європі вважають, що за водневою енергетикою майбутнє. (Фото з сайту Pixabay)
Процес розробки ідеї використання водню тільки починається і на це підуть десятки років в Україні. І хоча водень є майбутнім енергетики, але на даний момент він не зможе замінити транзит газу по українській ГТС.
Тому навіть у разі запуску в Україні виробництва водню наша держава не зможе лише завдяки цьому ресурсу задовольняти власні енергетичні потреби.
Як повідомляє Україна молода, таку думку висловила директор з питань взаємодії з державними органами та міжнародними організаціями ТОВ «Оператор ГТС України» Ольга Бєлькова.
«Створення інвестиційних фондів, які допоможуть Україні декарбонізуватися, - перспективна модель. Але навіть у разі появи реального потенціалу вироблення водню в Україні та його експорту в ЄС ми допоможемо Європі, але не задовольнимо власні енергетичні потреби. Бо Україні теж потрібен газ, і не лише для потреб населення, а й у межах декарбонізації», - цитує експертку пресслужба ОГТСУ.
Ольга Бєлькова.
За її словами, на сьогодні можна стверджувати, що велике водневе майбутнє не станеться в Україні та Європі до 2025 року. Але й після 2025 року, без досягнення згоди щодо транзиту газу нашою державою, брати на себе будь-які зобов’язання по водню ризиковано.
Коли ж Україні вдасться «зробити водневу мрію реальністю», то це все одно не замінить поточний газовий транзитний статус України і його роль для бюджету та безпеки.
«Україна, безумовно, має розглядати всі вигідні для себе проєкти. Однак ми не можемо відмовлятися від власних стратегічних завдань - забезпечення себе і своєї промисловості ресурсом, який потрібен нам у найближчі 20 років. І саме тому ми наполягаємо на збереженні транзиту», - каже пані Бєлькова.
За її словами, потрібно готуватися до циклу виробництва і споживання водню, але при цьому дуже ретельно зважити, за рахунок яких ресурсів. Включення ідеї водневого майбутнього потенціалу України в декларативну заяву США та Німеччини вже надихнули ентузіастів цього напрямку.
Проте, поки потреби споживачів нашого регіону пов'язані з природним газом. Крім того, майбутнє водню безпосередньо пов'язано саме з газом, тому розмова повинна бути не про компенсацію, а про поєднання.
Україна експлуатує газопроводи високого тиску, тому оператор ГТС розглядає транспортування водню тільки в газоподібному стані. Є технології транспортування водню в зрідженому стані і в формі аміаку, але це ніяк не пов'язано з транзитом і може розвиватися як паралельні інновації.
Чистий водень небезпечніший від природного газу, тому зараз проходять дослідження про можливості транспортування тільки суміші водню і газу, а не чистого водню.
Як повідомляла «УМ», обсяг інвестицій в інфраструктуру водневої економіки по всій Європі може сягнути 430 млрд євро до 2030 року.
Європейський інвестиційний банк зацікавлений у розвитку водневої енергетики в Україні, а також проєктами, що стосуються енергоефективності держави.
У Міністерстві енергетики заявляли, що розробка Водневої стратегії в Україні буде здійснюватися за сприяння Світового банку та із залученням авторитетних міжнародних компаній й вітчизняних експертів.
Військово-морські сили Збройних сил України включили до свого складу два нових катери, що їх наприкінці квітня цього року передала Естонія. >>
Обладнання для відновлення енергетичної інфраструктури, пошкодженої дроновими і ракетними атаками рф - Україні передала Латвія >>
Агентство міжнародного співробітництва Японії передасть Україні понад 100 потужних генераторів загальною потужністю понад 130 МВт. >>
Уряд Норвегії передав Україні військову допомогу на суму приблизно 1 мільярд норвезьких крон (майже 850 млн євро) протягом останніх декількох місяців. >>
Європа за останні місяці наздогнала відставання від США за обсягом військової підтримки України. Європа надала близько 42 млрд євро, США - 43,1 мільярда. >>
Про це повідомив власник компанії RC Store з виробництва та імпорту FPV-дронів на власній сторінці в Instagram. >>