Внучата племінниця художниці Мара де Анда Ромео заявила, що виробник всесвітньо відомих ляльок - компанія Mattel порушив її права, випустивши іграшку на честь Фріди Кало в образі Барбі.
Про це повідомляють світові ЗМІ.
Зазначимо, що з нагоди 8 березня американська компанія Mattel випустила серію «Надихаючі жінки» з ляльками, які схожі на відомих жінок минулого і сучасності.
Серед них, зокрема, американська льотчиця Амелія Ерхарт, фізик і математик NASA Кетрін Джонсон, а також мексиканська художниця Фріда Кало.
За словами внучатої племінниці Фріди Кало, компанія випустила ляльку без її дозволу.
Адвокат Пабло Сангрі заявив, що його клієнтка пані Ромео не вимагає грошей, а хоче, щоб Mattel змінила зовнішній вигляд ляльки. Іграшку критикували за те, що у неї немає зрощених брів, як у художниці, а її сукня недостатньо повторює справжній одяг Кало.
Пані Ромео повідомила агентству AFP, що проблема не обмежується правами на зображення: "Це має бути лялька, яка втілює все, чим була моя тітонька, а ця іграшка зі світлими очима більше нагадує Барбі, ніж Фріду".
В Mattel відзначили, що працювали над лялькою спільно з панамською корпорацією Frida Kahlo, якій належать всі права на образ художниці.
Компанія стверджує, що корпорація не тільки дала їм дозвіл на використання образу і бренду «Фріда Кало», але і активно брала участь в створенні самої Барбі. Представник корпорації заявив, що отримав права від племінниці художниці Ізольди Пінеда понад десять років тому.
Фріда Кало відома своїми автопортретами і є іконою феміністок. Для її творчості є характерним поєднання місцевої культури зі стилями кубізму, символізму та сюрреалізму.
Після її смерті 1954 року образ художниці став активно тиражуватися, і зображення Кало, яка мала густі брови, що зрослися на переніссі, з'явилися на різних товарах - від текіли до блиску для губ.
Це не перший випадок, коли комерційна діяльність Frida Kahlo Corporation викликає обурення у деяких нащадків Фріди Кало.