Племінниця Фріди Кало обурена використанням образу тітки для Барбі

12:25, 10.03.2018

Компанія Mattel випустила серію «Надихаючі жінки» з ляльками, які схожі на відомих жінок минулого і сучасності.

Внучата племінниця художниці Мара де Анда Ромео заявила, що виробник всесвітньо відомих ляльок - компанія Mattel порушив її права, випустивши іграшку на честь Фріди Кало в образі Барбі.

 

Про це повідомляють світові ЗМІ.

 

Зазначимо, що з нагоди 8 березня американська компанія Mattel випустила серію «Надихаючі жінки» з ляльками, які схожі на відомих жінок минулого і сучасності.

 

Серед них, зокрема, американська льотчиця Амелія Ерхарт, фізик і математик NASA Кетрін Джонсон, а також мексиканська художниця Фріда Кало.

 

За словами внучатої племінниці Фріди Кало, компанія випустила ляльку без її дозволу.

 

Адвокат Пабло Сангрі заявив, що його клієнтка пані Ромео не вимагає грошей, а хоче, щоб Mattel змінила зовнішній вигляд ляльки. Іграшку критикували за те, що у неї немає зрощених брів, як у художниці, а її сукня недостатньо повторює справжній одяг Кало.

 

Пані Ромео повідомила агентству AFP, що проблема не обмежується правами на зображення: "Це має бути лялька, яка втілює все, чим була моя тітонька, а ця іграшка зі світлими очима більше нагадує Барбі, ніж Фріду".

 

В Mattel відзначили, що працювали над лялькою спільно з панамською корпорацією Frida Kahlo, якій належать всі права на образ художниці.

 

Компанія стверджує, що корпорація не тільки дала їм дозвіл на використання образу і бренду «Фріда Кало», але і активно брала участь в створенні самої Барбі. Представник корпорації заявив, що отримав права від племінниці художниці Ізольди Пінеда понад десять років тому.

 

Фріда Кало відома своїми автопортретами і є іконою феміністок. Для її творчості є характерним поєднання місцевої культури зі стилями кубізму, символізму та сюрреалізму.

 

Після її смерті 1954 року образ художниці став активно тиражуватися, і зображення Кало, яка мала густі брови, що зрослися на переніссі, з'явилися на різних товарах - від текіли до блиску для губ.

 

Це не перший випадок, коли комерційна діяльність Frida Kahlo Corporation викликає обурення у деяких нащадків Фріди Кало.