Європарламент проголосував за вільну торгівлю з Україною з обмеженнями
Підтримало закон 428 євродепутатів. 131 – проти і 44 утримались. >>
Державне пiдприємство невдовзі може стати приватним. (Фото з відкритих джерел)
Днями у Верховній Раді відбулася чергова нарада з питання приватизації Харківського авіапідприємства, що наразі перебуває в управлінні державного концерну «Укроборонпром».
Можливість передачі заводу в приватні руки депутати активно обговорюють ще з квітня цього року, але підготовлений ними законопроєкт і досі викликає чимало дискусій.
З умовами порятунку ХАЗу не погоджується поки що і його чинний керівник Олександр Кривоконь.
«Законопроєкт треба доопрацьовувати, — прокоментував він ситуацію в інтерв’ю Depo.ua. — Перше — списати державну заборгованість, заборгованість за енергоносії і перед Пенсійним фондом, Фондом соціального страхування тощо, що зніме близько 3 мільярдів гривень боргів. Друге, слід прописати можливість участі всіх бажаючих, які мають показати своє бачення розвитку підприємства. Третє, необхідно затвердити план санації та надати підприємству можливість реалізувати непрофільні активи й розрахуватися за боргами із заробітної платні. Четверте, передбачити угоду з Міноборони на проведення робіт iз модернізації та імпортозаміщення літака Ан-74».
На його думку, без проведення всіх цих заходів приватизація навряд чи відбудеться. Але водночас якщо до вирішення долі ХАЗу підійти саме таким чином, то потреба у приватизації як такій відпаде сама по собі.
Крім цього, Олександр Кривоконь вважає, що в законопроєкті, який обговорюється наразі у парламентських комітетах, немає економічної бази і плану розвитку підприємства.
До того ж умови приватизації прописані так, що виграти в конкурсі реально зможе лише один iмовірний претендент — запорізька компанія «Мотор Січ».
Остання, як «УМ» уже повідомляла, викупила один зі структурних підрозділів ХАЗу і залучила це підприємство до участі в проєкті будівництва вітчизняних гелікоптерів.
Ситуація на авіазаводі наразі дуже складна, хоча з приходом нового керівника тут намагаються повернути довіру партнерів, які мають в авіапарках харківські літаки.
Технічне обслуговування цих машин дозволяє підприємству виплачувати поточну заробітну плату, але без реструктуризації або списання колосальних боргів ХАЗ навряд чи зможе самостійно вийти із затяжної кризи.
Підтримало закон 428 євродепутатів. 131 – проти і 44 утримались. >>
Міжнародна делегація послів низки країн та представників ООН відвідала Харків, щоб на власні очі побачити руйнування внаслідок обстрілів російських терористів. >>
Майже 150 млн фунтів стерлінгів (понад 180 млн доларів) виділила Велика Британія на зміцнення енергетичного сектору України. >>
Рішення про виділення 200 мільйонів данських крон ($28,5 мільйона) на закупівлю української зброї та військової техніки для Збройних Сил України (ЗСУ) безпосередньо у вітчизняних виробників ухвалила Данія. >>
Уряд України витратив 4 млрд доларів на закупівлю озброєння – все через зволікання міжнародних партнерів з допомогою. Це мало неабиякі негативні наслідки для бюджету. >>
Лише на третьому році війни уряд затвердив порядок компенсації витрат фермерам за гуманітарне розмінування сільськогосподарських земель. >>