Зеленський влаштував скандал після поїздки на оборонні заводи у Харкові

08.11.2019
Після поїздки на Харківське авіаційне підприємство та завод імені Малишева, що спеціалізується на випуску броньованої техніки, Володимир Зеленський не приховував емоцій.
 
 
«Ну, по-перше, я в шоці! Нам директор заводу сказав, що  з 2009 року один танк побудували ми з вами, один танк для ВСУ. Один танк iз 9-го року! А статистика така, що за радянських часів — 900 танків на рік. Потім ми побачили людей. Заборгованість із заробітної плати на цих заводах страшна — до чотирьох років. Дуже низька заробітна плата, наприклад, на авіаційному заводі — 3,5 тисячі гривень». 
 
Обидва згадані підприємства входять до складу державного концерну «Укроборонпром», проти якого наразі порушено кілька кримінальних справ.
 
Але ситуація з бронемашинами не настільки критична, як могло здатися після емоційної репліки Володимира Зеленського.
 
Для ВСУ завод імені Малишева дійсно виготовив лише один танк «Оплот», оскільки його вартість наразі недоступна державному бюджету.
 
Саме тому з початку війни військові зробили ставку на глибоку модернізацію старих зразків Т-80 і Т-64, більш відомого як «Булат».
 
Тобто, готові корпуси тут уже кілька років поспіль «начиняють» сучасними засобами зв’язку, прицілу, захисту та ведення бою, отримуючи цілком боєздатну машину.
 
Модифікація одного танка коштує мільйон доларів, у той час, коли виробництво «Оплоту» — у п’ять разів дорожче. Спочатку для АТО, а потім для ООС малишевці модернізували близько 250 бойових машин. 
 
Харківські танкобудівники отримали також державне замовлення на випуск 45 бронетранспортерів, але не змогли виконати його вчасно. За зрив контракту їм загрожують серйозні санкції, сплатити які завод повинен до 15 листопада.
 
Наразі ВСУ отримали лише п’ять машин, ще сiм готові до відправлення, але, зрештою, виникли проблеми, оскільки Лозівський ковальсько -механічний завод не встигає виготовляти корпуси.
 
Володимир Зеленський повідомив, що ініціюватиме розгляд цієї проблеми на засіданні Кабміну й пообіцяв подовжити термін виконання контракту до кінця літа наступного року. 
 
Утiм загальні проблеми Укроборонпрому навряд чи вдасться вирішити одноразовими акціями порятунку. Керівник державного концерну Айварас Абромавичус повідомив, що харківські підприємства — це приклад того, в якому важкому стані перебуває наразі військово-промисловий комплекс України в цілому.
 
Із 147 підприємств, що входять до цієї структури, два десятки лишилися на окупованій території, а 46 визнані збитковими. Ті ж, що тримаються на плаву, не завжди мають пристойні умови праці.
 
Саме тому Володимир Зеленський, який не раз скаржився у Харкові на холод у приміщеннях, звернувся до щойно призначеного голови ХОДА Олексія Кучера та присутнього на нараді підприємця Олександра Ярославського з проханням зібрати бізнесасоціацію Харківщини й нарешті «просто дати людям нормальні умови».
 
У відповідь пан Ярославський повідомив, що його збирати не треба, бо він, мовляв, уже давно «зібраний». Зрештою, сторони домовилися про тісну співпрацю, у рамках якої пан Зеленський пообіцяв знизити тиск на бізнес різних контролюючих органів. n