Нові станції метро будуватимуть з туалетами, ліфтами та автосистемами раннього виявлення НС

07.06.2019
«Усе для народу!» — очевидно, про це більшовицьке гасло нещодавно згадали й сучасні керівники, принаймні метрополітену: найближчим часом на цю важливу галузь очікують нововведення.
 
Зокрема, з 1 вересня нинішнього року під час будівництва нових станцій метро або реконструкції наявних у них встановлюватимуть автоматичні системи раннього виявлення надзвичайних ситуацій. 
 
«Спеціальні датчики контролю деформації будівельних конструкцій дозволять автоматично, виключаючи людський фактор, виявляти загрози виникнення надзвичайних ситуацій — тріщини в стіні або ризик загоряння. Після цього інформація надходитиме на диспетчерський пункт», — повідомив у «Фейсбуцi» заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ Лев Парцхаладзе.
 
Автоматичні системи розраховані на виявлення пожеж, замикань, затоплень, обвалів та інших природних і техногенних катастроф. Крім того, розширено вимоги до пожежної безпеки в метрополітені, зокрема оновлено та покращено системи сигналізації, управління евакуацією людей, системи протидимного захисту, підпору повітря.
 
А ще нові вимоги до державно-будівельних норм, які почнуть діяти з початку осені, зобов’язують відповідні відомства при будівництві або реконструкції метрополітену в Україні облаштовувати ліфти та підйомники для людей з інвалідністю та інших маломобільних груп населення.
 
Адже сьогодні в Україні лише декілька станцій метро мають хоча б ліфт на вході для того, щоб людина на візку або мама з дитиною могли потрапити всередину підземки. 
 
«На цьому безбар’єрність метро закінчується, — додає пан Парцхаладзе. — У нових ДБН щодо проектування метрополітенів ми прописали чіткі обов’язкові вимоги щодо створення реального безбар’єрного середовища для всіх, щоб кожна людина могла зручно та комфортно користуватися цим видом транспорту». 
 
Як запевняють «метрочино­вники», станції метрополітену в українських містах облаштовуватимуть таким чином: передусім поверхня підлоги платформ і вестибюлів станцій повинна бути неслизькою, а на шляхах руху пасажирів у межах станції необхідно буде передбачити системи навігації, тактильні смуги та інформ­вказівники, контрастне маркування, інформтаблички й покажчики та звукові орієнтири.
 
Ширина дверей на входах та виходах станцій має складати не менше 0,9 м. На нових станціях передбачено тільки вантажопасажирські ліфти, а на реконструйованих існуючих станціях дозволяється дублювати сходи спеціальними підйомниками.
 
Ще одна новація, яка дійсно потрібна й передбачена новими ДБН, — на входах до станцій збудують туалети. Однак впровадження норми не означає, що туалети з’являться одразу на всіх станціях.
 
За словами Парцхаладзе, санвузли робитимуть або при будівництві нових станцій, або під час реконструкції старих. Планується, що туалети будуть доступні для всіх категорій населення, зокрема для людей з особливими потребами. 
 
І насамкінець нагадаємо про ще одні зміни: на станціях Київського метрополітену почали відключати автомати для продажу жетонів (що одразу спричинило величезні черги біля кас метро), а в недалекому майбутньому, як заявило керівництво метрополітену, від них і зовсім відмовляться — для проїзду всім доведеться користуватися лише електронними картками.