Країна розбитих доріг

16.03.2016
Країна розбитих доріг

Палаючі шини прискорюють ремонт автошляхів у рази. (автора.)

Учасники блокади бетонними блоками перекрили проїзд по небезпечній дорозі та чекають на виділення з державного бюджету грошей на відновлення траси, а також підписання дорожньої карти ремонту траси.

Уже кілька років на небезпечній ділянці дороги між Баштанкою і Новим Бугом буквально щодня відбуваються страшні ДТП (часто — зі смертельними наслідками) через величезні вибоїни в асфальті. Глибина ям у деяких місцях сягає півметра! За словами одного з автолюбителів, після одноразової поїздки по цій трасі йому довелося викласти кілька тисяч гривень за ремонт автомобіля. І це, як він сам визнає, йому ще пощастило. Адже нерідко поїздка цією дорогою закінчується аваріями та скаліченими людськими життями. Останньою краплею для автолюбителів стала аварія зі смертельним результатом, що сталася на сумнозвісній трасі під Миколаєвом 29 лютого. Тоді в результаті ДТП загинуло відразу двоє людей. А за два дні до цієї трагедії сталася ще одна смертельна транспортна пригода, яка забрала життя водія іномарки та назавжди зробила інвалідом 22-річну дівчину, що отримала страшну травму хребта.

«Шляхами цього понівеченого «автобану» повинні їздити не прості смертні, а наші політики, тільки тоді щось зміниться, — упевнений один з учасників акції протесту, водій зі стажем Сергій Багненко. — Уздовж усієї дороги, немов насмішка, стоять знаки «Нерівна дорога» та банери з текстом «Вибачте за тимчасові незручності».

А ось інший водій, Олександр Нагорний, розповів, що дуже часто водії великих вантажівок, не бажаючи потрапляти в аварії, їдуть прямо через поле, розташоване поруч із трасою Н-11. У підсумку, відразу чотири автомобілі «КамАЗ» iз причепами застрягли в непролазній багнюці. Їм на допомогу довелося викликати декілька бригад рятувальників ГСЧС.

За інформацією, озвученою главою Миколаївської облдержадміністрації Вадимом Меріковим, державна служба «Укравтодор» виділила з резервного фонду 50 мільйонів гривень на ямковий ремонт дороги. Однак для проведення серйознiших відновних робіт на трасі Миколаїв—Дніпропетровськ необхідно знайти приблизно 250 мільйонів гривень.

А ось у цілому на капітальний ремонт усіх небезпечних ділянок автотрас на Миколаївщині потрібно близько півтора мільярда гривень. Саме таку цифру озвучив начальник Служби автодоріг у Миколаївській області Валерій Блошенко.

Серед сумнозвісних автотрас на Миколаївщині значиться і траса Снігурівка — Миколаїв. На узбіччях цієї дороги, немов пам’ятники безгосподарності, стоять розбиті автомобілі. На ремонт цієї автотраси, де ями досягають уже метрової глибини, потрібно знайти приблизно мільйон гривень, однак грошей у бюджеті на ці цілі немає вже більше десяти років.

Тим часом стало відомо, що мешканці села Возсіятське Єланецького району, що на Миколаївщині, також на кілька днів заблокували ще одну сумнозвісну трасу, Н-14, Олександрівка — Кіровоград — Миколаїв. Ця дорога також перебуває в аварійному стані, через що частина мешканців Миколаївщини виявилися просто відрізаними від «великої землі». З учасниками акції протесту зустрівся віце-«губернатор» Миколаївської області Микола Романчук та пообіцяв, що капітальний ремонт автотраси буде розпочато на початку літа поточного року. Відомо, що 105 кілометрів полотна дороги Н-14 потребують капітального ремонту. Як зазначив головний автошляховик Миколаївщини Валерій Блошенко, саме на трасі Олександрівка — Кіровоград — Миколаїв планується побудувати першу в Україні нову бетонну дорогу. На думку чиновника, це дозволить вирішити логістичну проблему руху транспорту півднем України. Поки грошей у бюджеті країни немає, вирішили обмежитися лише ямковим ремонтом.

За інформацією відділу комунікації Миколаївської поліції, активісти, що перекрили автотрасу Олександрівка—Миколаїв, написали заяву до правоохоронних органів, після чого звільнили проїжджу частину для повного відновлення руху транспортних засобів.

ДОВІДКА «УМ»

У цілому по Україні понад 50 тисяч кілометрів усіх автотрас національного значення перебувають у не придатному для проїзду стані. Фахівці підрахували, що для того, щоб привести усі дороги у належний стан, потрібно від 500 мільярдів до одного трильйона гривень та 10 років копіткої праці.

А от за результатами всеукраїнського рейтингу «Дороги ганьби», який склали та опублікували автомобілісти нашої країни, окрім автотрас Н-11 та Н-14, небезпечними є ще багато шляхів, які розташовані у Черкаській та Одеській областях. Там 47 відсотків усіх доріг перебувають у критичному стані. На Львівщині, Полтавщині, Івано-Франківщині та на Тернопільщині в сумному становищі опинилося понад 40 відсотків усіх автотрас національного значення. Наближається до цього показника і Харківська область, де не придатними для проїзду визнано 37 відсотків усіх автотрас. В інших областях України частка доріг, не придатних для руху транспорту коливається в межах 20-35 відсотків. Найкраще справи йдуть у Кіровоградській області, де тільки 14 відсотків усіх автотрас потребують ремонту. З’ясувалося, що досить безпечними для руху автотранспорту можна назвати дороги у Києві та у Київській області, де, на думку респондентів, тільки 13 відсотків доріг перебувають у критичному стані. А ось згідно із всесвітнім рейтингом автодоріг, який склали закордонні аналітики, Україна за якістю шляхів займає «почесне» 144-те місце.