Ціни-«стрибунці»: як не потрапити на гачок «чорної п’ятниці»

26.11.2021

Чи пам’ятаєте ви божевільний відеоролик, що облетів усі соцмережі, коли натовп людей із пакунками в руках біжить по магазину, штовхаючи один одного і змітаючи всі товари на своєму шляху? 

 

Так виглядає «чорна п’ятниця». Звучить моторошно та нагадує відлуння Хелловіну. Та насправді цей день чекають у всьому світі і навіть заздалегідь готуються, бо така п’ятниця є днем тотальних розпродажів, знижок та шалених черг у магазинах.


Хороший американський маркетинговий хід спочатку заполонив країни Європи, а тепер перекочував і до України. Тож наші співвітчизники також активно беруть участь у такому шопінгу.

 

Та і як тут не спокуситися, адже магазини так солодко заманюють нас яскравими вивісками із написами «Розпродаж» та знижками у 60, 70, а подекуди й 80%. А ми дивимося на все це і, звичайно, біжимо купувати «дешеві» товари.


Утім, окрім «шалених знижок», нас чекає чимало «сюрпризів», бо рекламники, піарники та маркетологи не дрімають, а день і ніч розробляють схеми, як привернути  увагу до товарів та спорожнити гаманці відвідувачів магазинів.

 

Експерти з маркетингу говорять, що Black Friday у США відрізняється від «чорної п’ятниці» по-українськи. Американські магазини справді розпродують увесь свій товар з шаленими знижками, і навіть на брендові речі цінники можуть «різати» на 90%. Та в Україні все по-іншому.


Маркетолог Сергій Шишкін розповів, до яких трюків вдаються продавці та як не потрапити в пастку в період «божевільних знижок» і не витратити всі гроші на непотрібні товари.


«Чорна п’ятниця» — це гарна історія про чистку складів від залишків та закупівлі нових товарів перед Новим роком. Адже протягом року товари, що не продалися вчасно, накопичуються. Попри яскраву рекламу, слід зберігати холодний розум і не поспішати з покупками. У ситуації ажіотажу завжди працює одна річ — обізнаність. Тож краще заздалегідь відстежувати ціни, хоча б у режимі онлайн, інакше можна купити товар не тільки без знижки, а й навіть і дорожче», — застерігає фахівець.


Одна з найпоширеніших схем, якою користуються недобросовісні продавці в «чорну п’ятницю», — несправжнє зниження ціни. Такі собі «ціни-стрибунці».

 

Напередодні розпродажу вартість на товар зростає відсотків так на 30, тобто те, що вчора коштувало 100 гривень, сьогодні вартує 130 гривень. А в «чорну п’ятницю» — бац, «трапляється» обвал цін, після чого повертаємося до первісної ціни в 100 гривень або й більше. Зате ж знижка!


Перед походом до магазину фахівці радять скласти хоча б  приблизний список покупок та обрати для відвідування ті магазини, де є потрібні вам товари. І якою б не була та п’ятниця, навіть найчорнішою, найголовніша порада — «вмикайте» голову, аби не при­дбати купу непотребу.