Окрилені Черкаси

12.05.2007
Окрилені Черкаси

Черкащани зустрічають літак-лабораторію. (Фото автора.)

      У Черкасах відбулася знакова подія: після 10 років бездіяльності комунального підприємства «Черкаський аеропорт» тут урочисто зустріли перший літак — «Бічкрафт — 350», виробництва американської компанії «Боїнг». Цей літак, яких в Україні всього два, оснащений спеціальною лабораторією для діагностики злітно-посадочних смуг, систем навігації, радарних установ. А до Черкас він прибув, аби зробити висновок про стан злітно-посадочної смуги, яка раніше вважалася однією з кращих в Україні, і видати висновок, чи зберіг Черкаський аеропорт здатність зустрічати у себе важкі літаки й нині.

      «Злітна смуга придатна до експлуатації й може приймати літаки. Тож наші вам вітання!» — повідомив після посадки літака його командир Дмитро Послєдов, що для зустрічаючих представників черкаської міської та обласної влади, котрі для сертифікації аеропорту виділили відповідно 140 і 200 тисяч гривень, було мов бальзам на душу. Адже повернення до роботи Черкаського аеропорту відчутно вплине на розвиток усього регіону.

      «Майбутнє нашого міста — це великий логістичний, у тому числі й міжнародний, центр куди вантажі будуть доставлятися авіаційним сполученням, а з Черкас — залізницею, автомобільним та річковим транспортом — по всій Україні. Переконаний, що Черкаський аеропорт має всі перспективи обслуговувати не лише Черкаси і Центральну Україну, а й столицю, за умови з'єднання Черкас швидкісною автотрасою з Києвом», — прокоментував «Україні молодій» черкаський міський голова Сергій Одарич.

      За його словами, Черкаси могли б обслуговувати транзитні рейси літаків, що прямують з країн Північної Америки в Азію і потребують в Україні дозаправки. Адже в районі Канева існує повітряний транспортний коридор, тому Черкаси можуть стати вигідним аеропортом, де можна таку дозаправку зробити, зокрема і тим авіалайнерам, які займаються перевезенням комп'ютерного обладнання зі США до Індії. До того ж Черкаси могли б запропонувати ще й технічне обслуговування літаків: великі авіакомпанії зацікавлені в межах України одержати такі послуги. У свою чергу для бюджету міста від такої діяльності були б додаткові кошти, завантаження готелів, робочі місця та сполучення зі світом.

      Уже до вересня, як зазначає директор КП «Черкаський аеропорт» Володимир Сторчеус, це підприємство планує отримати статус міжнародного аеропорту: для цього треба 500 тисяч гривень. Водночас бажання співпрацювати з Черкасами виказали кілька авіакомпаній — «МАУ», «Меридіан», «Воларе». Тож якщо все піде за планом, вже через два роки Черкаський аеропорт запрацює на повну потужність.