Під час перевірок вищих навчальних закладів з'ясувалося, що суми отриманих хабарів становили від 40 до 150 гр. (в окремих випадках до 500 грн.). Ці правопорушення у переважній більшості ВНЗ не мали системного характеру, стверджує держінспекція. Найпоширенішими були прояви хабарництва та службового зловживання під час здачі заліків та екзаменів студентами молодших курсів денної та заочної форми навчання, в першу чергу з точних наук (фізика, вища математика, нарисна геометрія та ін.).
Фахівці вважають, що відсутність сучасних засобів діагностики якості навчання призводить до збільшення суб'єктивності в оцінках. Це в кінцевому результаті впливає на об'єктивність оцінювання навчального закладу. Для проведення контрольних заходів було підготовлено та оновлено 19 програм інспектування, розроблені критерії для визначення рейтингу досягнень. Також були підготовлені пакети тестових контрольних завдань iз предметів загальноосвітньої та професійно-технічної підготовки для учнів ПТНЗ будівельних професій, тести для перевірки якості знань студентів iз факультетів економіки і підприємництва, менеджменту.
Зараз розробляється методика визначення рейтингу досягнень загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів. Уже завершується робота над розробкою методичних матеріалів щодо реалізації положень Болонської декларації в системі вищої освіти і науки України на 2004—2005 роки. Передбачається запровадження багатоступеневої системи контролю особистих досягнень студентів.