Зла Мавка - сила: ненасильницький спротив українців показують у мистецькому проєкті
Так уже склалося історично, що український спротив завжди вигадливий і яскравий, мистецький, символічний, сатиричний, зухвалий. >>
Репетиція балету «ДискриміНАЦІЯ», Раду Поклітару в центрі. (Фото надане «Київ Модерн-балетом».)
Проблематику явищ дискримінації та толерантності, зневаги та взаєморозуміння, усвідомлення людиною своєї ідентичності, формування модерної спільноти людей, яку ми називаємо нацією, — досліджують постановники балету на одну дію «ДискриміНАЦІЯ» на музику Георга Генделя та Валентина Сильвестрова.
Прем’єру академічного театру «Київ Модерн-балет» покажуть 21 жовтня на сцені Міжнародного центру культури і мистецтв.
«На перший погляд, дослідження такого комплексного поняття, як дискримінація, може здатися неочевидним вибором для головної теми великої танцювальної вистави, — коментує Раду Поклітару, головний балетмейстер «Київ Модерн-балету», автор лібрето, хореограф-постановник прем’єрного твору. — Проте в основі всіх проявів дискримінації лежить свідоме або несвідоме бажання зробити життя іншої людини нестерпним, це квінтесенція емоційного придушення, приниження людської особистості. Танець же — передусім емоційний за своєю природою. Тому все яскраво-емоційне, нехай і з негативним забарвленням, у нашому житті є чудовим об’єктом для вивчення та роздумів шляхом створення хорео-режисерського тексту — тіла балетної вистави».
Балет «ДискриміНАЦІЯ» — це хореографічна фантазія, що складатиметься з низки, на перший погляд, жодним чином не пов’язаних одна з одною новел-притч, які нелінійно й максимально узагальнено розповідатимуть про різні види дискримінації. Поєднані неперервними рухами хореографії й внутрішнього життя, емоціями та розбіжностями людського суспільства, в якому, як крапля води, схований увесь Всесвіт та все Людство.
«У проєкті «ДискриміНАЦІЯ» прослідковуватиметься звернення до тематики індустріалізації як нової знаково-семантичної системи й тематики новітніх форм міської комунікації. Апологетика урбанізму не лише диктуватиме певне коло образів, тем чи сюжетів хореомалюнку, а й спонукає до інтенсивного пошуку нетрадиційних способів їх втілення, а відтак до кардинального оновлення всієї системи виразових засобів, що прослідковуватиметься не лише в сценографічному оформленні, а й в естетиці костюмів», — розповідає про особливості сценічного оформлення балету сценограф Олександр Білозуб.
За задумом художника костюмів Дмитра Куряти, одяг відображатиме космополітизм та урбанізацію сучасного світу в колориті костюмів у кольорах калейдоскопа великого міста — колір асфальту, бетону і цегли.
Художник костюмів каже: «У формах і силуетах костюмів, які є алюзіями на архітектурні форми міст, відображатиметься так звана метафора зовнішньої оболонки, в яку ув’язнено живу душу. Структурність та геометрія міських будівель є основою ритмометричної побудови костюма».
Постановка реалізується за фінансової підтримки Українського культурного фонду.
Так уже склалося історично, що український спротив завжди вигадливий і яскравий, мистецький, символічний, сатиричний, зухвалий. >>
У Великій лаврській дзвіниці Києво-Печерської лаври відкрилась виставка "Ікони на ящиках з-під набоїв". Це проєкт київських художників Соні Атлантової та Олександра Клименка. >>
Український стенд представили на площі Свободи у Таллінні під час святкування Дня Європи 9 травня. >>
Леся Демська-Будзуляк написала книжку біографічних нарисів про розвідників, які у часи визвольних змагань стояли біля створення українських спецслужб. >>
В останній день роботи у Києві знакової виставки «Алла Горська. Боривітер» охочі мали змогу доєднатися до створення своїми руками невеликих мозаїчних робіт, послухавши про розвиток цього виду творчості в Україні з 1960-х років. >>
Нідерландський кларнетист, іспанська скрипалька й американський піаніст, який прихистив сім’ю з Бучі, — все у концертах одного фестивалю >>