"Війна тарифів" у Києві: приміські "маршрутники" зменшили ціни на проїзд, столичні не здаються

08.02.2017
"Війна тарифів" у Києві: приміські "маршрутники" зменшили ціни на проїзд, столичні не здаються

Почалася боротьба за ринок мiж комунальниками i приватним транспортом. Чи виграють пасажири?

Київська облдержадміністрація закликала перевізників із 6 лютого знизити вартість проїзду в «маршрутках» до рівня, який передував різкому подорожчанню у січні.
 
Та найприкріше, що, згідно із законом про автомобільний транспорт, приватні перевізники не зобов’язані погоджувати ціну на маршрут ні з ким.
 
«У разі необґрунтовано високої ціни на перевезення пасажир буде використовувати комунальний транспорт, ціну на який регулює міська влада», — зазначили в Департаменті транспортної інфраструктури КМДА. — У законі зазначено, що перевезення повинні бути економічно вигідними. У разі втручання адміністрації буде створена ситуація демпінгу цін на проїзд».
 
Зрозуміло, що лавиноподібне зростання цін, зокрема на «маршрутки», викликало обурення у пересічних пасажирів по всій Україні.
 
Адже, для прикладу, третина працездатного населення Київщини постійно працює у столиці, й від цін на проїзд залежить матеріальне становище сімей.
 
Нагадаємо, що суттєве здорожчання відбулося з 21 січня (а на деяких маршрутах ще з початку грудня 2016 року): у приміських маршрутах Київщини ціна виросла в середньому на 40 % — до 12-17 гривень за поїздку, у столиці — ціни «розбухли» на 1-3 гривні з кожного.
 
Як не дивно, частина приміських перевізників таки прислухалась до «рекомендацій-побажань» київської влади: з ранку понеділка на 16 автобусних маршрутах (а загалом їх більше) проїзд подешевшав, зокрема в «маршрутках», що курсують до Києва з Боярки, Вишгорода, Макарова.
 
Наприклад, вартість проїзду з Вишневого та Ірпеня до столиці «схудла» з 12 до 9 гривень.  
 
Столичні перевізники поки що не збираються «здавати позицій».
 
Побачити, чим закінчиться «війна тарифів», можна буде вже скоро: до 13 лютого працюватиме комісія з визначення обґрунтованої вартості проїзду, яка враховуватиме рівень платоспроможності населення, вартість палива та інших чинників, що впливають на вартість перевезень пасажирів.
 
Додамо, що в 2017 році на оновлення рухомого складу столиці передбачено більше 1 млрд. грн., адже щодня столичними маршрутами користуються 1,8 млн. людей.
 
Також у КП «Київпастранс» запевняють, що працюють над удосконаленням маршрутів міського транспорту, що зрештою має призвести до створення альтернативи приватним перевізникам.