Майже п’ять років громадські активісти Одеси воюють iз вітряками. Точніше — з товстосумами, які «приватизували» місцевий аеропорт. Історія почалася ще в липні 2011-го, коли для реконструкції аеропорту до «Євро-2012» було створене спільне підприємство ТОВ «Міжнародний аеропорт «Одеса». Першим його учасником стала міська рада, другим — ТОВ Odessaairportdevelopmentltd, яку пов’язують iз місцевими бізнесменами Борисом Кауфманом і Олександром Грановським. У ході незрозумілих, але, звісно, цілком «легальних» оборудок виявилося, що у власності міста залишилися лише 25% майнового комплексу аеропорту. 75% без конкурсу перейшли у приватну власність.
Те, що роботи з реконструкції практично зупинилися, активісти помітили лише в липні минулого року (будівництво нового терміналу аеропорту проводили за кредитні кошти, отримані під заставу майна комунального підприємства, а злітно-посадкову смугу приватний інвестор взагалі відмовився реконструювати). Тоді міський голова Геннадій Труханов заявив, що готовий залучити до реконструкції аеропорту нового інвестора і розірвати договір про спільну діяльність iз компанією Odessaa-irportdevelopment. Міськрада звернулася до суду з проханням переглянути розмір частки в статутному капіталі міста та інвестора. Однак Одеський господарчий суд цей позов відхилив через формальність — помилки в оформленні позову.
Остаточно розібратися у справі вирішила Координаційна рада громадських організацій Майдану. Створена нею ініціативна група почала довгострокову акцію з повернення одеського аеропорту у власність України і вже провела перше засідання, на якому визначила стратегію боротьби. «Сьогодні міжнародний аеропорт «Одеса» є власністю Олександра Грановського і Бориса Кауфмана, так званих «банкірів» Януковича і бізнес-партнерів Віктора Медведчука. Ми вважаємо, що такий стратегічний об’єкт, як аеропорт «Одеса», може стати одним iз можливих шляхів російської агресії в регіоні», — цитує місцеве видання «Траса Е-95» слова члена Координаційної ради Андрія Юсова.
Плани громадських організацій підтримали міністр інфраструктури України Андрій Пивоварський та «губернатор» Одещини Ігор Палиця. Голова ОДА днями звернувся з цього питання до Генпрокурора Віктора Шокіна. У відкритому листі він закликав провести прокурорську перевірку викладених фактів порушення законодавства і вжити заходів прокурорського реагування, щоб визнати договір 2011 року недійсним і повернути незаконно відчужене майно аеропорту. За словами пана Палиці, до найвищої інстанції він звернувся, тому що обласна прокуратура відмовилася бути учасником у суді в цій справі.
Представники ж міжнародного аеропорту «Одеса» всі закиди відхиляють, а все, що відбувається, називають інформаційною війною проти себе. Очевидно, принцип «не чіпайте мене — я вас не буду» їх поки що влаштовує.