Ірпінь—Копенгаген—Київ
Ця історія майже містична. Неймовірний збіг обставин сприяв створенню цього проєкту, присвяченого сміливості та стійкості українців. >>
На виставці в Музеї Ханенків можна і сфотографуватися з Мадонною, і в «Шукача» погратися. (надане Музеєм Ханенків.)
Зимові свята, як завжди, минули стрімко. Наче й вихідних днів було предостатньо, наче й святкували весело і славно, а все одно залишилося враження, що чогось не встигли, не закарбували в пам’яті цікаві моменти, миті, які сьогодні вже стали історією. Тим, хто не встиг, приміром, сфотографуватися на тлі новорічної ялинки, можна лише порадити не забути втілити це бажання наступного року. Шанувальникам же мистецтва у цьому сенсі поталанило більше. Адже виставку «Venite, adoremus — прийдіте, поклонімося», що була відкрита на католицьке Різдво і мала працювати до кінця січня, у Музеї Ханенків вирішили продовжити.
«Різдво збiгається з порою найдовших ночей та найкоротших днів, — говорить заступниця генерального директора музею з наукової роботи Олена Живкова. — У цей час усі потребують світла та радощів, сподіваються на щось краще та чекають дива. Художники, поети, музиканти й інші майстри мистецтв зверталися до цієї теми два тисячоліття поспіль, i кожна генерація вміла по-іншому висловити власні піднесені емоції, власні відчуття гармонії... В європейському образотворчому мистецтві давні символи та алегорії поступово перетворювалися на реальні земні образи й часто ставали основою святкових традицій, які ми зберігаємо досі».
Назву виставці дали рядки стародавнього різдвяного співу. Експозицію «Venite, adoremus — прийдіте, поклонімося» становлять картини, гравюри, літургійні предмети, датовані VI—XIX століттями й об’єднані темою Різдва. Чільне місце виставки, звісно ж, — для Богоматері з немовлям, яка зображена на численних іконах. Гостей експозиції, як і годиться, зустрічає святий Миколай (скульптура з колекції Богдана та Варвари Ханенків, Італія, XV ст.). Одне з центральних полотен експозиції, «Поклоніння волхвів» Франческо Капелли — як епіцентр усього дійства, що наповнює своїми флюїдами кожен квадратний метр виставкового залу. До речі, ще один експонат iз такою ж назвою, старовинне блюдо, прислужилося в організаційному оформленні виставки. Як розповіла пані Олена, вони довго думали над емблемою цього проекту. Нею зрештою стала різдвяна зірочка, зображена на цій тарелі. Для емблеми зображення дещо спростили, від чого воно стало виглядати значно сучасніше, але не менш символічно. Вінчають експозицію дві гравюри Альбрехта Дюрера, «Мадонна з немовлям та мавпою» і «Різдво».
НАПЕРЕДОДНІ
У лютому Музей Ханенків запрошує школярів та їхніх батьків спробувати свої сили в захоплюючій грі-пригоді «Шукачі в музеї: полювання на твори мистецтва та їхні таємні знаки».
Що таке «Шукачі»? Це сім нескладних запитань, які зроблять ваше знайомство з творами мистецтва активним та навіть азартним. Це гра на уважність і спостережливість, уміння помічати деталі та впізнавати символи. «Шукачі» — це ханенківський варіант суперпопулярної у світі музейної забави у форматі «полювання» — scavenger hunt. З жовтня 2014 року це постійна програма Музею Ханенків, яка щоразу оновлюватиметься до кожної нової виставки.
Участь у грі — за вхідним квитком. Варто пам’ятати, що кожної неділі вхід до Музею Ханенків для школярів є безкоштовним.
Ця історія майже містична. Неймовірний збіг обставин сприяв створенню цього проєкту, присвяченого сміливості та стійкості українців. >>
Так уже склалося історично, що український спротив завжди вигадливий і яскравий, мистецький, символічний, сатиричний, зухвалий. >>
У Великій лаврській дзвіниці Києво-Печерської лаври відкрилась виставка "Ікони на ящиках з-під набоїв". Це проєкт київських художників Соні Атлантової та Олександра Клименка. >>
Директором державного підприємства "Національна кіностудія художніх фільмів ім. Олександра Довженка" Державне агентство з питань кіно призначило кінорежисера, продюсера Андрія Дончика. >>