Стародавній Успенський собор у Каневі повернуто в держвласність
Київську митрополію УПЦ (МП) суд зобовʼязав повернути в державну власність обʼєкт культурної спадщини національного значення — Успенський (Георгіївський) собор ХІІ століття. >>
Сцена з вистави «Вночі». (Фото з сайту Theatreonpodol.com.)
Закордонні культурні центри в Україні одночасно звернули погляди на наш театр. Місяць тому в столичному Молодому театрі за підтримки Французького культурного центру відбулася постановка абсурдистської вистави «Поки мама не прийшла» (реж. Крістоф Фьотріє, п’єса Ремі де Воса). І ось днями схожий проект спільно з Британською Радою реалізував Театр на Подолі: українські режисери поставили три п’єси сучасних британських драматургів: «Вночі», «Шість чорних свічок», «Кількість (Батько і діти)». На прем’єру «Шести чорних свічок» запросили автора — шотландського письменника і драматурга Деса Діллона.
Художній керівник театру Віталій Малахов кілька років тому поставив виставу «Кількість» за п’єсою популярної письменниці Керіл Черчілль. Напевно, вже тоді у режисера виникла ідея познайомити два різні театральні світи — український та британський — ближче. «Те, що пишуть Керіл Черчілль і Дес Діллон, є сучасною драматургією, яка мені подобається. Це драматургія, в якій існує багато персонажів, є що грати. Де часто говорять не те, що грається. Де існує багато переплетінь і де сучасність йде не за рахунок слів «мобільний телефон», «кислотність» чи «наркотики», а за рахунок самої манери подачі», — каже Віталій Малахов.
Очевидно, останньому визначенню якнайкраще відповідає п’єса сербської письменниці Сельми Дімітрієвіч, яка працює в Единбурзі, — «Вночі». Упродовж ночі героїня проводить час із двома різними чоловіками і невиразно намагається пояснити їм, а заразом і собі, що вона пішла від чоловіка–деспота. Тексти, що не корелюються з грою (як зазначив Малахов) і надмірна нервовість героїні (Євгенія Гладій) дещо дратують, але парадоксально — не викликають бажання покинути глядацьку залу. А бажання дізнатися, чим це все закінчиться, пересилює відчуття нерівності постановки (режисер — актор театру Ігор Волков). Тому — «зарах» драматургу, а заразом і переконливій грі чоловічої частини вистави: Артем Мяус, Сергій Гринін, Ігор Волков.
Називаючи сучасну британську драму цікавою, Малахов усе ж залишає простір для оцінки глядачам — чи дійсно відстає наш театр, чи дійсно західні театри попереду: всі три вистави є в репертуарі театру — комедія, яка розважає, — «Шість чорних свічок», і драма, що спонукає до роздумів, — «Кількість» та «Вночі».
Київську митрополію УПЦ (МП) суд зобовʼязав повернути в державну власність обʼєкт культурної спадщини національного значення — Успенський (Георгіївський) собор ХІІ століття. >>
Подкаст «Палітурка», присвячений творам зі шкільної програми запустили Український ПЕН та The Ukrainians Media: чому вони вчили нас тоді та чого можуть навчити сьогодні. >>
За кілька сотень кілометрів від лінії фронту, в місті Луцьк, пробилася життєдайним паростком ошатна книжка «Кобзарі». >>
У ці дні в багатьох містах нашої країни відзначають Новруз. >>
Сергій Жадан уже давно перебуває на поетичному п’єдесталі. >>
Дерев'яний храм Святого Архистратига Михаїла, внесений до списку архітектурних пам'яток національного значення, повністю згорів під час пожежі в селі Сможе Стрийського району Львівщини >>