Плюс «автобусизація» всього села

15.04.2004

      Пам'ятаєте, як у казці про Червону Шапочку дівчинка йшла до бабусі через ліс? Звичайно, Шарль Перро не навмисне примусив маленьку дівчинку крокувати пішки кілька кілометрів, адже за його часів автобусів не було. Зараз транспорту на вулицях міст повно, натомість сільські дівчатка все одно ходять навідувати своїх бабусь пішки, адже в селах транспортні комунікації часто ще й досі в зародковому стані. Річ у тім, що зараз перевезення пасажирів у сільській місцевості є збитковими і комерційно непривабливими через усілякі пільгові перевезення. Про це на нещодавній колегії в Мінтрансі повідомив міністр транспорту Георгій Кірпа. Держава зобов'язує перевозити пенсіонерів, інвалідів та інші категорії пільговиків безкоштовно, тоді як компенсує з бюджету витрати в середньому всього на 40 відсотків від потреби.

      За даними минулого року, з 27,5 тисячi сіл України автобусним сполученням не було забезпечено 4,2 тисячі, тобто більше 15 відсотків вiд загальної кількості. Щоправда, у Міністерстві транспорту стверджують, що встановлене на минулий рік завдання (провести автобусні маршрути по 2260 селах) і на перший квартал цього року (по 706 селах) виконано повністю. За інформацією Мінтрансу, для цього було додатково задіяно 1344 автобуси, відкрито 1115 нових автобусних маршрутів і внесено відповідні зміни до тисячі діючих маршрутів. При цьому в разі доцільності використовували «пакетний метод» поєднання рентабельних і збиткових маршрутів — це «ноу-хау», за словами міністра, широко застосовували у Волинській, Рівненській, Полтавській і Харківській областях.

      А от придбання нових автобусів для перевезень сільського населення минулого року Мінтранс визнав незадовільним. Місцеві органи виконавчої влади практично відсторонились від цього питання. Перевізники за власні кошти придбали для селян 224 автобуси (у більшості випадків малої місткості), у тому числі більше половини — за сприяння отриманої у 2003 році субвенції.

  • І хліб, і до хліба

    Станом на 23 травня, за інформацією прес-служби Мінагрополітики, ярі зернові та зернобобові культури з кукурудзою при прогнозі 7,3 млн. га посіяли на площі 7 млн. га, суттєво перевершивши минулорічні показники. >>

  • Японський трактор у лізинг

    Як свідчить моніторинг ринку останніх років, найбільшою популярністю в українських аграріїв сьогодні користується техніка виробництва США. І рiч не тільки в тому, що засновника всесвітньо відомої компанії «Джон Дір» наші фермери сприймають як свого рідного інженера-емігранта Івана Козу. Американська техніка справді добре зарекомендувала себе в полях України. >>

  • Аграрна арифметика

    Міністерство аграрної політики і продовольства України сформулювало ключові напрями, за якими найближчим часом відбуватиметься реформування галузі. Комплексний стратегічний план, в основу якого їх і покладено, отримав назву «3+5». >>

  • Наша риба впіймала шхуну

    Апеляційний суд Одеси минулого тижня виніс остаточне рішення про конфіскацію на користь нашої держави турецької рибопромислової шхуни ZOR та близько п’ятнадцяти кілометрів сіток — знаряддя лову. Шхуна назавжди залишається в Україні. >>

  • Росіяни хочуть солі?..

    Росспоживнагляд дозволив українському державному підприємству «Артемсіль» відновити постачання солі до Росії. Очікується, що підприємство постачатиме до Росії 170 тисяч тонн солі щороку. Росспоживнагляд повідомив Федеральну митну службу про допуск продукції з 10 травня. >>