В Україні знову скоротилися передплатні тиражі національних та місцевих газет

13:31, 23.01.2019

Дані передплати періодичних видань на 2019-й рік через відділення ПАТ «Укрпошта» засвідчують падіння передплатних тиражів місцевих газет та журналів до рівня 87% від показників станом на 1 січня минулого року.

При відновленні передплатних показників національної преси на рівні 92%, загальний підсумок передплатної кампанії -2019 складає 90% до рівня тиражів-2018 року (або 7млн 810 тис. примірників).

Такі дані на запит Національної спілки журналістів України надав генеральний директор ПАТ «Укрпошта» Ігор Смілянський.

Тож у НСЖУ наголошують, що загальне падіння передплатних тиражів українських газет за останні два з половиною роки складає 25% і більшою мірою воно обумовлене проблемою неякісної поштової доставки та високих тарифів.

Національний друкований інформаційний простір і далі скорочується, як і в минулі роки, Особливо непокоять темпи скорочення тиражів місцевої преси, яка нерідко є єдиним джерелом інформації у віддалених районах і селах України.

Все це ще раз засвідчує, що без ефективної державної політики підтримки українських газет видавці й далі залишатимуться заручниками «реформувань» Укрпошти.

У НСЖУ також відзначають, що за останній рік ділові контакти з менеджментом ПАТ «Укрпошта», на жаль, не були конструктивними через непартнерські кроки поштовиків і не привели до позитивних зрушень в організації передплатної кампанії та підвищенні якості поштових послуг.

Масове закриття поштових відділень та звільнення листонош, скорочення доступу громадян до поштових послуг не викликає належної уваги урядовців, а заклики Президента України зберегти поштову мережу керівництво ПАТ «Укрпошта» не поспішає втілювати.

На думку Сергія Охріменка, директора департаменту з управління тиражем ПрАТ «Сьогодні Мультимедіа» і члена правління Всесвітньої Газетної Асоціації WAN-IFRA від України, підсумки передплатної кампанії на 2019 рік підтвердили песимістичні прогнози галузі щодо обсягів передплати, зумовлені неефективною роботою Укрпошти. За період діяльності її нинішнього менеджменту під керівництвом Ігоря Смілянського (а це 2,5 року) обсяги передплатних тиражів скоротилися на чверть – тобто майже на 2,6 млн примірників.

Сергій Охріменко також звертає увагу на архаїчні методи «збільшення» попиту на послугу з передплати, які роками застосовує Укрпошта. Остання звітує про близько 1000 проведених філіями таких заходів (наприклад, всеукраїнська акція «Я люблю передплату», «Дні передплатника» тощо), але це додало тільки 0,48% усього обсягу передплати друкованих видань.

Однак зазначений формальний підхід зберігається в Укрпошті роками, хоч його ефективність, як видно зі статистики, надзвичайно низька.

Національна спілка журналістів України продовжує наполягати на необхідності реагування керівництва держави на критичну ситуацію з доступом українців до друкованої періодики. Зокрема, на 12 лютого скликається Всеукраїнська нарада редакторів газет, на яку запрошено Президента України, Прем’єр-Міністра, Міністра інфраструктури, гендиректора ПАТ «Укрпошта», народних депутатів України.

Сергій Томіленко, Facebook