Коротка методичка з комунікативної війни від Росії

16:06, 20.09.2018
Цікаве про росмашину комунікативної війни. The New York Times зробила крутий лонгрід The Plot to Subvert an Election. Unraveling the Russia Story So Far.
 
У ньому є три нових для мене і показових моменти:
 
1. Влітку 2014 року (за два роки до виборів американського президента!) росіяни відправили на пізнавальну екскурсію до США двох панянок - Анну Богачову та Алєксандру Крильову. Вони об'їхали ледь не всю Америку від Каліфорнії до Нью-Йорку з однією метою - відчути наживо суспільні настрої, особливості поведінки, стиль спілкування в соцмережах і т.п. Ясно, що рашени досліджували американців різними способами. Але цей візит як родзинка - поїздка за усім тим, що марно пізнати з публікацій, а потрібно лише пережити власноруч, щоб зробити дійсно дієву кампанію.
 
2. Даррен Лівілль, професор Clemson University, дослідив три мільйони твітів, зроблених відомою російською фабрикою тролів. Його вразили "рівень абсурдистської креативності та тонкого розуміння американської психології... вони точно знали, на які кнопки натискати".
 
3. У жовтні 2017 року соцопитування Pew показало, що вплив Росії вважають важливою загрозою для США 63% демократів і 38% республіканців. Тобто, все перевернулося догори дригом. Республіканці, які традиційно були жорсткішими до СРСР та Росії, стали краще за демократів ставитися до Путіна.
 
Ось така коротка методичка з того, як треба розгортати комунікативну стратегію. Політичну систему країни, переконаної у власній стабільності, струсонули засобами комунікації. Але не "с кондачка". А "с чувством, толком, расстановкой".
 
Згадав принагідно літо 2014, коли я повернувся на держслужбу будувати комунікації в МЗС. І почав скрізь повторювати, що нам потрібен аналіз цільової аудиторії. Бо ми не розуміємо людей, яким намагаємося комунікувати свої історії. Але тоді було не до аналізів.
 
Комунікували, що було і як могли. Імпровізація, завзяття і відчайдушність підмінили систему, якої не було. Це теж дивом спрацювало. Але система все ж краще. Особливо, коли попереду страшний виборчий рік.
  • Українські митці — не російські

    Пам’ятаємо, як у післявоєнні роки сталінська камарилья вела боротьбу з т. зв. «космополітами», тобто тими людьми, які, побувавши в Європі, цікавились європейським способом життя, культурою, мистецтвом тих народів, яких московія «асвабаждала от гньота буржуазіі». >>

  • Добровольці не знали, що їх «вижиматимуть» без ротаційних хвиль мобілізації

    Якби не "знали, куди йшли" - то путінський бліц-кріг би вдався, і держава не мала б часу для отримання допомоги, організації спротиву та мобілізації суспільства. Не знали тільки, що цей час буде бездарно просраний. >>

  • Закон про мобілізацію поганий і запізнілий

    Нині ми отримали не просто поганий, а ще й запізнілий закон, який не посилить мобілізацію нових захисників, але цілком може послабити мотивацію тих, хто захищає країну вже не перший рік. >>

  • «Руський мір» інспірує в США неомаккартизм

    На берегах Потомаку не повинні забувати, як після другої світової війни Білому дому довелося долати поширення комуністичної ідеології колишнього СРСР створенням сумнозвісної комісії сенатора-республіканця ( ! ) Джорджа Маккарті із розслідування антиамериканської діяльності. >>